Studentenstad Cambridge

30 juni 2017

Hi allemaal,

Een van de andere dingen die op mijn lijstje stonden was naar Cambridge gaan. Je hoort altijd veel verhalen hierover en de film “The Theorie Of Everything” is hier ook opgenomen. Deze zag ik toevallig toen ik laatst aan het oppassen was bij een gezin. De film verteld het verhaal over het leven van Stephen Hawking.

Op 18 juni gingen we naar Cambridge met zijn achten, dit was nog een hele klus in de trein want de treinen waren overvol. Hierdoor konden wij niet met zijn alle in één wagon en zaten we dus verspreid over de trein.

Aangekomen in Cambridge liepen we naar het centrum, daar werden we aangehouden door studenten die ons aanboden om een boottocht te doen. Omdat de meeste universiteiten afgesloten zijn voor bezoekers is dit de beste manier om toch nog wat van de universiteiten te zien.

We besloten om een boot tour te doen maar eerst gingen we nog even het centrum verkennen. Je kon goed zien dat het voornamelijk een studentenstad is. Overal zaten cafés en zag je studenten lopen, ik voelde stiekem toch wel een beetje heimwee opkomen naar het zijn van een student.

Toen wij aankwamen bij de universiteit die onze boottocht ging organiseren moesten wij een jongen volgen naar de boten.

De jongen die onze boot voer was gek genoeg geen student in Cambridge, blijkbaar zijn de meeste mensen die de tochten geven geen studenten.

We waren er helaas in een verkeerde week, alles werd klaar gemaakt voor de eindejaarsfeesten. Hierdoor stonden er aan de rivierkanten hekken om er voor te zorgen dat de dronken mensen niet in het water zouden vallen en ook stonden er grote witte tenten waar de feesten in zullen worden gehouden.

De jongen die de tour deed vertelde dat er een heuse strijd is tussen de universiteiten wie het beste feest organiseert.

Met de boottocht kwamen we langs een gebouw die “De Bruidstaart” heet omdat het zo mooi versierd is en aan allebei de kanten gelijk is, symmetrisch. (Zie foto) Blijkbaar is dit gebouw een studentenaccommodatie!! Hoe dan? Echt dit is zo mooi, hier wil je toch als student in wonen!

Hierna kwamen we langs een van de beroemde bruggen, deze brug is geïnspireerd op de brug ter zuchten in Venetië. Alleen leidt deze niet naar een gevangenis maar naar de examenzalen.

Een andere beroemde brug is de mathematical bridge. Gemaakt in de 18e eeuw en helemaal van hout, een bijzonder meesterwerkje!

Natuurlijk zagen wij ook alle bijzondere universiteiten en elke keer dacht ik weer, waarom zijn ze zo mooi? Hoe moet het wel niet voelen om op zo’n mooie plek les te hebben? Door dit uitstapje begon mijn gevoel voor studeren wel weer een beetje aan te wakkeren, maar goed eerst maar eens uitzoeken wat ik wil studeren..

Na alle mooie culturele gebouwen voer de boot ons terug naar de beginplek. Omdat er zoveel boten rondvaren hadden we de hele tijd botsingen met andere boten. Een keer ging het een beetje mis. Toen viel een bestuurder van een andere boot in het water.....Hij werd boos op onze boot man maar het was duidelijk zijn eigen schuld...

Na de boottocht gingen we naar de supermarkt om daar een meal deal te halen, lunch voor 3 pond! Je krijgt broodjes, een snack en een flesje drinken.

We namen dit mee naar Jesus park. Een interessante naam maar wel een heel mooi park! Het zat vol met studenten die van de zon genoten.

Na onze lunch liepen we via de buitenwijken, langs een school weer terug naar het winkel gedeelte. Hier zijn we in nog een paar winkels wezen kijken en toen was het helaas al weer tijd om de trein terug te nemen.

Een plek waar ik zeker nog wel een keer terug wil en graag zou willen studeren...

Lots of Love,

Evelien

p.s Ik werd zo blij van alle fietsen in Cambridge, het deed mij denken aan Nederland (:

Marja Broekhuis

Hoi Evelien,Dat was zeker een mooi dagje uit zeg!!
Tja nu maar gauw eens een keer beslissen wat jij verder wil gaan studeren!!
Doei