Zon & palmbomen, Malta

Hee allemaal,

Alweer een tijdje geleden ben ik naar Malta geweest. Een van mijn goede vriendinnen liep hier stage, zij heeft mij hier in Engeland opgezocht, dus natuurlijk moest ik haar ook een bezoekje brengen.

Malta is een eiland ten zuiden van Italië, dicht bij de evenaar dus. Het was dan ook lekker zonnig en met palmbomen!

Toen ik aankwam gingen we eerst eventjes naar het appartement waar Susan woont. Ze deelde dit met een ander Nederlands meisje en een Duitse jongen. Het was best groot een relatief goede keuken maar met een mini zit gedeelte

Na een korte stop daar was het tijd om Malta te verkennen. We gingen eerst naar een mooi strand, waar we een berg beklommen

Hierna zijn we naar Popeye Village geweest. Dit dorpje hebben ze speciaal gebouwd voor de opnames van Popeye. Nu is er een hele tentoonstelling en kan je in het dorp rondlopen maar hier moet je vet veel geld voor betalen. De zee was daar was wel heel mooi blauw!

Als je een buskaartje koopt voor twee euro mag je twee uur lang onbeperkt met de bus door Malta rond rijden.

Mijn kaartje was nog net geldig dus we sprongen snel weer in de bus, op naar het appartement. Hier keken we nog eventjes samen "Wie is de mol?" terug en toen was het al weer tijd om te gaan slapen.

De volgende dag gingen we eerst naar Medina, dit is een oud vestigingsplaatsje en word ook wel de stille stad genoemd omdat het zo rustig is.

Het was een mooi oud plaatsje met geweldig uitzicht over Malta.

Malta was vroeger een kolonie van Engeland en hier stond dus ook nog een typische Engelse telefooncel. Dit was wel grappig om te zien!

Na Medina namen we de bus naar The Blue Lagon, een prachtig mooi kust gebied! Een van de beroemdste plekken van Malta. Er is vanaf de rotsen bij de kust een boog de zee in:

Hier ging ik met een bootje de zee op om de grotten in te varen, dit was echt een gave ervaring! Het water was super blauw en je kon het roze van het koraal goed zien.

We hadden in een strandtentje lunch en toen namen we de bus naar de hoofdstad, Valletta. Ook nu uitgeroepen tot een van de culturele hoofdsteden. Vanaf daar zagen we een van de meest mooie zonsondergang ooit. Die avond gingen we nog eventjes het centrum in om cocktails te drinken.

De dag erna was helaas alweer mijn laatste dag op Malta. Maar gelukkig was mijn vlucht redelijk laat en was er dus nog wat tijd om nog meer te ontdekken.

Eerst ging we met de bus naar het plaatsje Msida, een havenplaatsje.

Hier liepen we via de haven langs de zee over rotsen naar de shopping mall.

We kwamen langs een kattenhotel. In Malta zijn er veel zwerfkatten en deze katten kunnen hier wat eten.

Na de shopping mall was het tijd voor wat natuur. We gingen op weg naar de Argotti Botanic Gardens. Hier zagen we super mooie bloemen, schildpadden en palmbomen! Daarna was het helaas al weer tijd om naar het vliegveld te gaan.

Hopelijk vonden jullie dit mini verslag over Malta leuk om te lezen!

Er zijn nog meer foto's in het Malta fotoalbum, deze paste niet allemaal in het verslag.