Boerderij, Pasen vieren & meer!

Hee allemaal,

Bijdeze weer wat random avonturen bij elkaar. Hopelijk vinden jullie het leuk (:

Op 17 maart begon ik vroeg in de ochtend aan mijn reis naar Judith. Wij zijn al bevriend sinds de eerste klas van de middelbare school. Judith is op dit moment vrijwilligerswerk aan het doen op een boerderij in de buurt van Milton Keynes. Ik besloot om haar daar op te zoeken.

Toen de trein na 2 uurtjes aankwam in het plaatsje gingen we eerst eventjes shoppen. Milton Keynes is een plaatsje dat later gebouwd is. Het voelt niet als een Engelse plaats, het is meer Europeser en moderner, met heel veel rotondes.

Na het winkelcentrum, waar ze een bellenblazende kikker hadden die het helaas niet zo goed deed, het zag er wel grappig uit, gingen we naar het park.

Toen het te koud werd, bracht een van de vier zonen van Judiths host familie ons naar de boerderij. Dit was nog ongeveer 15 minuutjes met de auto.

Judith had mij van te voren al gewaarschuwd dat het druk zou zijn, want het was de verjaardag van de oudste zoon, en ze hadden een surprise party georganiseerd waar ik nu ook een deel van uit maakte, hahah ik kende niemand behalve Judith.

Maar goed na een snel voorstel rondje werden we aan het werk gezet. We moesten appels gaan schillen voor de fruit salade.

Hierna gingen we de lammetjes die niet bij de moeder konden blijven de fles geven.

Toen begon het wachten op de jarige. Hij was niet heel verbaasd want hij had het toch al wel een soort van aanzien komen want er waren wel duidelijk meer auto enz voor het huis. De rest van de avond heb ik vooral met Judith tot aan diep in de nacht gepraat en ook een tijdje met de oma.

De volgende dag was het paniek, want die avond had het gesneeuwd!

Ik moest om 12 uur beginnen met werken en zodra de eerste sneeuw vlokken vallen in Engeland werken de treinen niet meer. Dus ik besloot maar extra vroeg een trein te nemen. Dit bleek een goede keuze, want uiteindelijk zat ik in de enige trein van die ochtend die naar London ging!

Na een vermoeiende reis, met een mini kater was werk een beetje naar maar gelukkig zijn zondagen nooit zo druk (:

Die avond erna was Özge, de eerste aupair van mijn gast gezin op bezoek en speelde we met zijn alle een potje Uno. Deze foto vond ik toch wel te leuk om niet te delen. Kijk hoe lief George zijn had op mijn been ligt

24 maart

Omdat ik nog niet helemaal zeker was over welke studie ik wou doen ging ik op 24 maart eventjes naar huis om op 25 maart een meeloop dag Media, Informatie en Communicatie te volgen. Deze meeloopdag was leuk! Heel leuk maar ook wel gek, ineens weer op een school lessen volgen. Dit heb ik twee jaar lang niet gedaan(!) Ook kwam het besef dat vele van de andere studenten jonger zijn dan ik, maar dit komt wel goed denk ik. Verder heb ik in de drie dagen dat ik thuis was ook veel familie en vrienden weer eventjes kunnen zien. Toen ik op weg naar huis was zag ik dit in het vliegtuig magazine:


1 April, Pasen

Vorig jaar was ik met Pasen thuis, vandaar dat ik nog niet echt wist hoe ze het in Engeland vieren. Na een kwartiertje rijden kwamen we aan bij een oud landhuis. Echt een super oud victoriaans huis. Er was net een bruiloft geweest, dus alles was nog super mooi aangekleed, en het zag er romantisch uit.

Er was daar een easter egg hunt georganiseerd voor George and The Giant Pledge.

We verzamelden allemaal in een grote kamer met een open haart, hier haalden wij een papiertje op en hier stond een hint op. Toen je bij de juiste plek aan kwam mocht je een klein chocolade eitje pakken en moest je nummer 1 afstrepen. Ook lag er een hint naar de volgende, op het einde kreeg je een groot paasei.

Het was een soort van "walk in whenever you want." Er waren allemaal kinderen van de school waar Alex en George heen gaan en het was dus een grote moeders meeting. Gelukkig kende ik er wel een paar en maakte ik maar een praatje met ze. Op een gegeven moment raakte ik net als bij de surprise party met een oma aan de praat. Haha, deze keer alleen veel langer en ik weet nu bijna alles van haar leven.

5 April

Ik had van veel mensen gehoord dat Reigate Hill zeker de moeite waard was om heen te gaan. Helaas is het net te ver weg om vanaf mijn huis er lopend heen te gaan. Femke, een van mijn vriendinnetjes hier, kwam de 5e op bezoek met de auto, dus we besloten er heen te rijden. Eerst liepen we een beetje rond in een soort van bos, hierna hadden we bij het mini restaurantje lunch. Daar merkten we op dat de meeste mensen via een andere weg liepen dus besloten we toch ook nog eventjes die kant op te lopen. Dit was een goede beslissing want toen kwamen bij het gene waar ik alle foto’s van gezien had. De koepel:




Lots of Love,

Evelien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active