Waarom zou je Au Pair moeten worden in Engeland?

29 december 2016 in West Central met mijn host kinderen in de speelplaats.

Voordat ik begin, sorry ik heb een week overgeslagen! Dit kwam omdat reismee de site had veranderd en ik mijn laptop 2 jaar ofz niet heb upgedate dus hij de nieuwe site niet aan kon. Oeps... Maar het werkt weer (:


Waarom zou je au pair moeten worden in Engeland?

Travel Active vroeg mij om een stukje te schrijven voor hun website om te vertellen waarom au pair zijn in England zo leuk is! Het is nog niet op de site gezet, maar dit gebeurd binnenkort (:

Ik zou zeggen, als je de oceaan niet wil oversteken, maar toch in een andere omgeving leven en het au pair leven wil meemaken, is England een droomland om heen te gaan.

De afstand van Nederland is niet zo ver, maar het is wel een hele ander cultuur om in te leven. Het is grappig om te ontdekken hoe anders het leven in Engeland is vergeleken met in Nederland. Je zit echt op een eiland en alles gaat hier net even anders. Zoals de auto’s die aan de linkerkant van de weg rijden. Maar het is wel iets waar je snel aan went, terug in Nederland zal ik wel weer even extra moeten uitkijken met oversteken.

Misschien denk je dat er nog veel Engelse mannen met paraplu en bolhoed rondlopen, zoals van Nederlanders wordt gedacht dat ze op klompen rondlopen, maar die heb ik niet gezien. (:

In Nederland staan toch echt wel molens, en zo zijn er hier in England nog steeds de leuke dubbeldekker bussen en heb je taxi’s rondrijden in Londen. De leuke rode brievenbussen en telefooncellen heb je natuurlijk ook in Engeland!

Hierna geef ik je een overzicht van de door mij ontdekte leuke verschillen en ook voordelen:

Voordeel 1: Je Engels verbeteren!

Het eerste wat in mij naar boven komt als een groot voordeel van au pair zijn in Engeland is natuurlijk het verbeteren van je Engels. Iedereen krijgt Engelse les op de basisschool en middelbare school in Nederland. Je luistert meestal naar Engelse liedjes en kijkt naar Engels tv-series. Maar toch is het anders dan hier leven en 24 uur per dag en 7 dagen in de week in het Engels te moeten praten. Ik droom en denk nu zelfs in het Engels. Ik merk dat ik soms nog wel een beetje moeite heb met het hard op lezen en de uitspraak, maar dat is iets waaraan ik hier gelukkig goed kan werken!

Het is ook wel eens grappig. Mijn au pair familie lag in een deuk toen ik het over smashed potatoes had. Mijn uitspraak was niet helemaal goed (‘:

Voordeel 2: Het land ontdekken, reizen en steden bezoeken

In Engeland zit je altijd wel dicht bij een grote stad. Er zijn hier treinen en undergrounds die je overal heen brengen, nu met de stakingen niet altijd op tijd. Maar dit gaat als het goed is snel weer over.

Mijn au pair familie woont niet in Londen zelf, ze wonen in een mooi huis in een rustige buurt onder London. Dit heeft als voordeel dat ik dichtbij Londen én bij Brighton zit. Dubbel voordeel want beide steden zijn super gaaf!

In de weekenden kan je vaak goedkoop met de trein reizen naar een grote stad, of de zee en daar rondstruinen, shoppen of lekker op het strand uitwaaien.

Het leuke van deze steden bezoeken is dat je soms stukjes herkent uit series of films. Of bijvoorbeeld toen ik laatst Sherlock aan het kijken was ik nu Bond Street herken van toen ik er zelf liep.

Voordeel 3: Ontmoet andere au pairs

Een ander voordeel dat vrij wel meteen in mij op komt is het feit dat redelijk veel mensen in Engeland een au pair hebben. Er zijn dus altijd veel au pairs in de buurt die opzoek zijn naar iemand die wil afspreken en die dezelfde ervaringen deelt. Je ontmoet zo iemand uit bijvoorbeeld Spanje of Duitsland waar je anders nooit mee in contact was gekomen. In de buurt waar ik woon zijn 65 andere au pairs. Als ik iets wil doen in de weekenden is er altijd wel iemand die in de buurt woont en die wil afspreken.

Voordeel 4: Leuk om er op uit te gaan

De natuur in England is super! In het gebied waar ik nu ben zijn heuvels, maar de wegen zijn niet té stijl. Ik kan hier dus makkelijk wandelen. Er zijn veel kleine parken, bossen en natuurgebieden. Ook zijn er wilde vossen in de tuinen en vandaag liep er zelfs een op de straat! Verder zie je veel grijze eekhoorns in de tuin, parken, eigenlijk overal wel. Soms als ik uit het raam kijk zie ik er een in de tuin zitten, hoe leuk is dat!

Als je buiten de steden rondrijdt vallen de dichte rijen struiken langs de smalle weggetjes op, je hebt geen verre uitzichten zoals in Nederland. Je kunt moeilijk zien in een bocht of er iemand van de andere kant komt, het is zeker spannend rijden op die weggetjes.

Voordeel 5: Maak kennis met een andere cultuur

De Engelse cultuur met hun cup of tea. Ze moeten er erg aan wennen dat wij geen melk in de thee drinken.

De mensen zijn hier super beleefd en zeggen altijd please and thank you. Het is in het begin wel even wennen om je aan te leren dit ook te doen. Maar al gauw ben je er aan gewend om zelf ook regelmatig please and thank you te zeggen.

Als je naar een pub of café gaat is er altijd wel iemand in voor een praatje, de mensen hier zijn heel open. Vooral zodra ze door hebben dat je uit Nederland komt. (:

De feestdagen die je hier hebt zijn anders en leuk om mee te maken. Op 5 november is het bijvoorbeeld Guy Fawkes Day. Op Guy Fawkes Day worden er vreugdevuren aangestoken, wordt vuurwerk afgeschoten en verbranden ze een pop. Halloween is ander maar ook kerst. Kerstmis wordt alleen op Eerste Kerstdag gevierd en dagen ervoor worden de cadeautjes voor onder de kerstboom zelfs per post afgestuurd door familie en zo. Je hoeft geen twee dagen uitgebreid te eten, tweede kerstdag is Boxing Day en is eigenlijk een gewone vrije dag waarop winkels open zijn met heel veel sale.

Je ziet van alles van de Britse historie, zoals de mooie kastelen Downton Abbey en de grote Victoriaanse huizen. Als je nog meer cultuur wil, veel museums kan je gratis bezoeken in Londen.

Voordeel 6: En natuurlijk niet te vergeten, het super sexy English accent. En of ik het nu zelf heb gekregen of dat van de Engelse mannen bedoel, mag je zelf bedenken…. (:

Lots of Love,

Evelien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active