Boston

Hee allemaal,

Weer een update over de reis van Wieke en mij.

Donderdag 7 juni

In de ochtend vertrokken we vroeg vanuit New York met een Grayhound bus naar Boston. Grayhound is een veel gebruikt bedrijf in Amerika om mee te reizen, de bussen kruisen heel Amerika door. Rond het middag uur kwamen we aan in Boston, hier lieten we onze tassen achter in “the luggage store” en toen was het tijd om Boston te gaan verkennen!

We liepen rond in het centrum en toen kwamen we al snel een toeristeninformatie tentje tegen. Hier haalde we een kaart op van The Freedom Trail, deze route komt langs 16 gebouwen en plekken die tijdens de Amerikaanse geschiedenis belangrijk zijn geweest. Zo kwamen we langs dit gebouw, dit het Massachusetts State House met het opmerkelijke gouden dak. Het dak was eerst van hout, hierna is er koper overheen gegoten en hebben ze daar echt goud overheen gelegd.

Ook kwamen we langs Bunkerhill, hier hebben de mensen uit New England in 1775 voor het eerst gevochten tegen de Britten. Ter herinnering aan alle overledenen hebben ze de hoge toren die je op de foto kan zien gebouwd.

De route eindigde in de haven, hier zijn we naar het Maritime museum geweest. Dit was best wel interessant ze vertelde bijvoorbeeld over wat voor invloed het had als er een familie lid op een boot ging werken, vaak moest de vrouw dan ook gaan werken om geld te verdienen in de tijd dat de man op het schip aan het werk was. Verder was het museum ook over schepen in het algemeen.

Tijdens de route kwamen we langs dit monument. Dit monument is voor de holocaust, elke glazen toren staat voor een concentratiekamp, op het glas stond een verhaaltje over iemand die in dat concentratiekamp gezeten had. Uit de vloer kwam stoom omhoog. Dit was echt indrukwekkend.

Na het museum zijn we met een pondje weer terug naar het centrum gegaan. Hier liepen we via het water naar het station waar we onze tassen op haalden.

’s Avonds aten bij een Mexicaan. Daar had de chef niet helemaal zijn dag, ze hadden mijn bestelling twee keer verkeerd…. Maar uiteindelijk kreeg ik wat ik besteld had.

We namen de metro naar een buitenwijk van Boston want hier was de Airbnb waar we die avond zouden overnachten. Na een nachtelijke wandeling kwamen we aan en het was gelukkig een fijne plek.

Vrijdag 8 juni

s’Ochtends deden we lekker rustig aan en hebben we nog met een vriend geskyped. Hierna namen we de metro naar Cambridge, dit is een gedeelte aan de andere kant van het water. Hier zitten de universiteiten. We hadden geluk want het was graduation day! Overal liepen mooi gekleden ouders met kinderen in zwarte togas met de typische hoedjes.

Na Cambridge ontdekt te hebben liepen we over de brug weer terug naar Boston.

Een meisje die ik via Instagram heb leren kennen is aupair geweest in Boston, dus ik had haar om tips gevraagd en zij was heel erg enthousiast over Beacon Hill. Dit is een oudere wijk in Boston waar ook weer een speciale route door heen loopt dus Wieke en ik besloten deze te lopen. Het hete “The Black Heritage Trail”, het ging over hoe de donker gekleurde mensen lang geleden in deze wijk woonden. Het was een interessante wandeltocht door een hele mooie wijk. Overal waren mooie oude hoge huizen en met de bomen in de straat voelde het soms net een beetje als Amsterdam.

Vanaf Beacon Hill liepen we zo de Public Garden in. Hier waren deze leuke eenden:

Toen we op een bankje eventjes een pauze maakten zagen we ineens Spider Man op de brug zitten:

Wieke en ik besloten om weer terug naar downtown te lopen, hier waren we gisteren tijdens “The Freedom Trail” langs de Faneuil Hall gelopen en hier wilden we nog wel een keertje eventjes kijken.

Hier liepen langs de winkeltjes, op een gegeven moment zagen we een kraampje waar je spelletjes kon lenen om ze vervolgens op het plein te spelen. We leenden zeeslag en speelde dit in de heerlijke namiddag zon. Hierna aten we op het terras bij Wagamama, de Woodall favoriet.

Tijdens het eten was er een straat muziekante die hippe liedjes op de viool speelde, toen zij klaar was werd de plek gelijk overnomen door een man die op de kop kon ontsnappen uit een touw die in de knoop zat.

Na het eten liepen we door het donkere Boston met allemaal leuke gekleurde lampjes. We liepen langs een straat muzikant, hier zijn we eventjes gestopt om van zijn concert te genieten en daarna zijn we terug naar de Airbnb gegaan.

De dag erna was het tijd voor de tocht naar Canada, maar hier meer over de volgende keer.

Lots of Love,

Evelien (en Wieke)

Marja

Hoi Nou zeg jullie zien me toch veel!!!Zijn jullie niet erg moe van al die belevenissen?Je kunt natuurlijk wel lekker in de bus uitrusten!!
Veel plezier verder!!Marja