Noorwegen, Ierland of toch Engeland

Lieve allemaal,

Er is veel gebeurd sinds mijn aanmelding.

Woensdag 7 september heb ik mijn voorbereidingsworkshop gehad in Venray. Dat was echt heel gezellig en het was ook leuk om te zien dat er zoveel meer meiden naar het buitenland gaan om te werken als au pair.

Sinds die workshop is mijn avontuur in een rollercoaster gegaan. Ik kreeg maar niks te horen van gezinnen in Noorwegen dus heb ik een mail gestuurd naar Travel Active om te vragen wat er aan de hand was. Het bleek zo te zijn dat het in Noorwegen toch wel een eis is dat je een rijbewijs hebt en die heb ik niet...

Omdat ik het thuis zitten stiekem wel een beetje zat ben, besloot ik om te gaan om boeken maar dan wel onder de voorwaarde dat ik ook in Noorwegen nog op de site zou staan.

Toen ik mij aanmeldde leek mij Ierland ook wel heel gaaf. Ik besloot mij aan te melden bij Ierland maar helaas bleek, dat je voor Ierland eigenlijk ook een rijbewijs nodig hebt. Ook is het zo dat de wetregeling voor au pairs daar net is veranderd, dus dat hielp ook niet mee.

Ik besloot om mij toch niet bij Ierland aan te melden, en om voor het buurland te kiezen: Engeland. Het land van de au pairs dus daar moet het vast wel goed komen. Dat kwam het ook, ik had nog maar net mijn formulieren opgestuurd of ik kreeg al twee mailtjes met gezinnen die overeen kwamen met mijn interesses. De dag erna kreeg ik nóg twee gezinnen met overeenkomsten.

Gisteren heb ik met twee van deze gezinnen geskyped en dit vond ik zo spannend! Het was in het begin even omschakelen maar daarna ging het goed en was het echt heel leuk om te doen eigenlijk. Bij het ene gezin zat op dat moment nog een Nederlandse au pair waar ik ook even mee gepraat heb. Dit was ook heel leuk om te doen en ook om haar ervaringen te horen.

Nu is het afwachten, wat vonden de gezinnen van mij? Willen ze dat ik binnenkort de kinderen ontmoet en dat kom? Van een gezin weet ik al dat ze mij willen. Van het andere gezin nog niet.

Wie weet moet ik nog kiezen, spannend!

Ik hou jullie op de hoogte (:

De omslag foto zou ik nog veranderen, de internet link helaas niet. Wie weet ga ik ooit nog naar Noorwegen dan klopt die weer, haha!

Tot snel,

xx

Reacties

Reacties

Marleen

Spannend!
Xx

Erwina

Misschien ben je volgende week al in Engeland. Het zijn vast leuke kinderen!

AnneMarie

Ben benieuwd gaat vast goedkomen

marloes

Top idee! Doen! Let wel: Altijd salaris afspreken en zorgen dat je op vaste dagen betaald krijgt en een loonstrook. Je betaald altijd nog belasting zowel in Engeland en Nederland. Plus we werken niet gratis :) hoe wil je anders een reis naar Noorwegen kunnen veroorloven? Als je langer dan 8 maand uit Nederland bent, moet je dat melden bij de gemeente want je bent dan geimmigreerd. Wat betekend dat je nederlandse zorgverzekering niet werkt en jij dus een speciale zorgverzekering moet hebben. Probeer ook een Engels bankrekening nummer te krijgen is handig! En als jij je niet goed voelt op je plekje daar, voor welke redenen ook, je zit daar niet vast! Je kan altijd weg. Velen bijten door omdat ze denken dat dat de juiste keuze is. Geef niet gelijk op maar als jij diep in je onderbuik voelt dit is fout; altijd weggaan!! Plus je paspoort portemonee en telefoon altijd bij je hebben ;) veel plezier en geniet er van!! X

Erwina

Wat een goede adviezen Marloes! Dankjewel, hoop dat jij ook helemaal happy bent in Australie. Zo leuk dat we af en toe op FB wat van je zien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active