YouTube & Londen

Zaterdag 16 oktober 2016

In de ochtend had ik om 9 uur een koffie meeting met Naomi, een Franse au-pair hier in de buurt. Haar jongetje zit bij George in de klas, ik heb haar op het schoolplein ontmoet. Het was super gezellig, maar ze heeft af en toe nog een beetje moeite met Engels. Uiteindelijk gingen we elkaar steeds beter begrijpen, dus hebben we een leuke tijd gehad!

Om 11 uur was ik weer thuis want we gingen naar Londen. Niet zo maar naar Londen, maar naar het “YouTube standuptocancer” event. Wij konden hier heen omdat Vicki, mijn hostmum, bij Google werkt voor YouTube.

Na een treinreisvan 30 minuten een tramreisje kwamen we aan bij “the youtubespace”. Het was zo mooi! Ook super modern ingericht en overal camera’s en lampen. Toen wij binnenkwamen moesten we ons registreren, en daarna een handtekening zetten dat je akkoord ging met het in beeld komen in de livestream. Vervolgens kregen wij een pasje met onze naam erop die je aan je kleding moest vastmaken.

Hierna mochten wij doorlopen, het was zo vreemd ineens stond Caspar Lee voor mijn neus! Normaal zie je hem op je mobielschermpje en nu in het echt, super raar. Wel echt heel cool. Er waren ook zo veel andere mensen die ik van gezicht wel herkende maar niet bij naam. Eerst ben ik met veel van de YouTube’ers op de foto geweest, deze foto’s staan op mijn Facebook.

Daarna begon het aftellen naar de livestream. Zodra ze online gingen was er een andere sfeer, veel drukker en gestrester. Er liepen mensen met koptelefoons en stapels papieren rond als een kip zonder kop om alles te regelen. Camera’s holden van hot naar her en overal waren snoeren. Bij de openingen stonden wij in beeld, maar helaas kan ik dat stukje niet terug vinden. Het was super leuk om dit een keer mee te maken, een live stream in een kleine ruimte met overal hoekjes, het podium, de racebaan, een tv voor de gamers, een kookstudio, de “donationtrain” en een podium voor de zangers.

Het enige wat ik jammer vond, was dat Joe Sugg een van mijn favoriete YouTube’ers er maar heel even was en ik daarom geen foto met hem heb kunnen maken.

Op een gegeven moment gingen we naar the Greenroom, daar was alles ineens super onspannen en kregen we een goodiebag. Het gebouw was zo groot! Drie liften en als je uit het raam keek op de binnenplaats op de 9e verdieping zag je alleen maar ramen. Heel gaaf om dat een keer gezien te hebben. Hierna ging ik weg, het was al half 6.

Buiten stond Gemma, een Spaanse au-pair en een van mijn vriendinnen hier, op mij te wachten. We gingen met de tram naar de winkelstraten en hebben daar nog even geshopt. Het hoogtepunt was The Disney shop! Wat is dat een gave winkel, overal aankleding en mooie extra’s. Super gaaf, de winkel zelf is gewoon een sprookjesdroom! Na The Disney Shop was het al weer tijd om te gaan.

Trein terug naar huis, hier viel ik bijna in slaap van alle gebeurtenissen en indrukken van deze dag. Daarna de wandeling terug naar huis, de berg op helaas. Thuis gekomen was Vicki nog wakker en er was nog een stukje pizza over, echt super. Nog met Vicki nagepraat over de dag en de foto’s terug gekeken en op facebook gezet.

Daarna lekker slapen…wat deden mij voeten pijn. De dag erna hadden Vicki en ik allebei het gevoel van een kater, zo druk en gaaf was de dag!

Een dag om nooit te vergeten, super begin van dit avontuur!

Lots of Love,

Evelien

P.S. Meer foto's boven aan bij de knop foto's en op mijn facebook

P.P.S. Link naar het youtubeaccount:https://www.youtube.com/user/standuptocancerUK

Reacties

Reacties

Eline Groothedde

Echt mega vet allemaal!! Geniet ervan X

Marja Broekhuis

Ja dat is een super dag geweest!!
Lukt het jou goed alles in het Engels of af en toe een wordenboekje erbij?
Veel plezier

Marleen

Leuk! Ik zie nu de foto's
=X= M

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active