Google bring your child to work day

Afgelopen donderdag was het bij Google de dag dat je kinderen een kijkje konden nemen op je werk. Omdat Vicki, mijn hostmum, bij Google werkt gingen we daar heen (:

In de ochtend namen we vroeg de trein naar Londen, daar aangekomen stapte we deze keer niet de metro maar een echte rode bus! Bovenin bij de voorramen was nog plek, dus we hadden mooi zicht op de stad.

Vicki vertelde mij over de leuke winkels, gebouwen en parken die we tegen kwamen. Ik weet nu wat leuke cafétjes te vinden (:

Aangekomen bij de bushalte liepen we naar het grote gekleurde gebouw van Google. Daar moesten we in de rij staan om geregisterd te worden en om een pasje te krijgen.

Toen wij allemaal een bezoekerspasje hadden, mochten we doorlopen naar de liften.Er waren er in totaal 8! We namen de lift naar de 9e verdieping en daar kregen wij een toespraak. Daarna liepen we naar onze eerste activiteit. Deze activiteit was van marshmallows een toren bouwen. Alle tafels waren al bezet dus we besloten om naar de ballonen en tattoo plek te gaan.

Daar ging Vicki in de rij staan en ik ging met Alex en George naar de yoga. Toen wij aan de beurt waren voor de tattoos kreeg Alex een Star Wars Darth Vader tattoo en Alex één van Pokemon.

Toen de tattoos klaar waren, gingen we door naar de volgende activiteit. Dit was een activiteit van het National Museum. Eerst kregen we wat informatie over fossielen en daarna mochten de kinderen zelf aan de slag om wat fossielen op te graven. Nadat we er achter kwamen welke dino we hadden was het tijd om naar de volgende activiteit te gaan.

Dit was lunch! Google heeft zo ongeveer op elke verdieping een restaurant, super veel want Google heeft ongeveer 5 verdiepingen in het gebouw.

Na de lunch hadden we wat vrije tijd. We gingen naar de bibliotheek op de 9e verdieping waar je super gaaf uitzicht hebt over Londen. Je ziet de Londen Eye en de Big Ben en alle andere populaire gebouwen.

Verder is er in de bibliotheek een stoel waar je in kan slapen en allemaal lounge plekken. Na de bibliotheek was het tijd voor een tekenworkshop van Damilola, een tekenaar uit Londen.

We moesten beginnen met het tekenen van een vierkant en vanuit daar inspiratie opdoen voor het totaal plaatje. Daarna moesten we onze eigen interpretatie van zijn poppetje op een passende manier bij de tekening zetten.

Hierna was het alweer tijd voor de laatste activiteit. Dit was een virtual reality reis met telefoons die in 3d worden gemaakt door een doos. We reisden hiermee de hele wereld over en hebben zelf haaien en dinosauriërs gezien. Daarna kregen wij nog een eindpraatje en een goodiebag om mee naar huis te nemen.

Vicki nam ons mee naar haar verdieping en liet ons haar werkplek zien. Je zit met zijn vieren met de bureaus in een vierkant, zoals je ook in groepjes zit op school. Daar achter weer zo’n groepje en dit in de hele “kamer”. In totaal konden er wel 50-60 mensen zo bij elkaar zitten!

Hierna gingen we naar het restaurant bij haar in de buurt, daar hebben we sushi gegeten (: In het restaurant was een pingpong tafel, een voetbaltafel en een biljardtafel. Na het eten hebben we wat potjes gespeeld en toen was het tijd om het gebouw te verlaten.

Toen we in de bus zaten, hielt hij er ineens mee op. Dus liepen we over Piccadilly Circus naar een andere bus halte. Hier namen we een nieuwe bus, maar deze hielt er na vier haltes ook mee op. Toen we eindelijk bij het station aankwamen reed de sneltrein naar Redhill niet, dus moesten we met de stoptrein, helaas. Na een lange, zware reis kwamen we eindelijk thuis aan en konden we slapen!

Lots of love,

Evelien

Jo-Anne

Wat een heerlijke verhalen. Volgens mij zijn het leuke kids en een fijn gezin. Erg leuk dat we mogen meegenieten !

Marja

Hoi Evelien,
Wat een leuk gezin zeg!Heel actief!
Doeidoeixxx

Marleen