Halloween!

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer, deze keer met een verhaal over een feest waarvan ik dacht dat het alleen in Amerika groots gevierd werd. Maar ik zat fout, in Engeland word het ook groots gevierd.

Het begon al twee weken van te voren, Vicki had het over de huis decoraties, het snijden van pompoenen en dat ik zeker weten een outfit moest hebben. De week erna begon Woody er over, had ik al een outfit? Mijn antwoord was nee, dus ik ging naar de winkels maar alles wat ik daar kon vinden waren na mijn idee veel te korte jurkjes. Dus helaas nog geen outfit.

De vrijdag voor Halloween had ik nog steeds niks gevonden. Ik ging met Gemma naar de stad en de winkels daar waren helemaal vol met verschillende Halloween decoratie en verschillende outfits.

Uiteindelijk vond ik een jurkje van een serveerster of een zuster die niet al te duur was en nog wel redelijk stond.

Zaterdag ochtend werd ik wat later wakker omdat ik de avond ervoor met Gemma was wezen stappen. Ik zag dat ik een berichtje had van Vicki, ze was met Alex naar de voetbal in het park en iedereen was daar in Halloween outfit. Vicki vroeg mij of ik het leuk zou vinden om ook te komen. Natuurlijk vond ik dat (: Dus ik trok mijn jurkje aan en deed de wandeltocht naar Reigate, 30 minuutjes! Daar aangekomen waren overal kinderen in hun Halloween outfit.

In Reigate was een event, Pillage the village! De winkels die oranje zwarte ballonen buiten hadden hangen deden hieraan mee. We konden dan de winkels in en daar trick or treaten. Na heel wat winkels gehad te hebben zijn we ook nog in een super eng Halloweenhuis geweest. Alex en George vonden het na de eerste verdieping te eng, ging we eten bij een leuk restaurantje. Hierna liepen we nog even door de markt in de tunnel, daar maakten we deze foto;

Hierna was het tijd om naar huis te gaan om pompoenen te maken! Eerst makten we een schets en daarna gingen we aan de slag. Wat is het leeg maken van een pompoen een karwei!

Toen hij eindelijk geen was gingen we aan de slag met het snijden dit is nog best wel een ingewikkelde klus. Uiteindelijk was dit het resultaat;

De dag erna was het tijd om de voortuin Halloweenproef te maken, oranje spinnenwebben, spinnen, raten enzovoort werden te voorschijn gehaald en we gingen aan de slag.

Maandag na de eerste schooldag na de vakantie gingen wij naar huis en trokken snel onze outfit aan, hierna gingen we naar het huis van wat vrienden. Daar was een Halloweenparty met allemaal Halloween hapjes. Na vingers met bloed en een deadbody pudding gingen we naar buiten opzoek naar pompoenen bij de deur waar we konden trick or treaten.

De kinderen waren zo super enthousiast echt heel leuk om te zien. Zelfs de kinderen die normaal best wel verlegen zijn, stonden nu als eerste op de bel te drukken.

Toen de bakken gevuld waren was het tijd om naar huis te gaan.

Het was geweldig om zo mijn eerste Halloween te vieren! Ik heb er zeker van genoten (:

Lots of love,

Evelien

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hey everyone,

Here I am again, this time in English. This blog post about a holiday that I thought was only celebrated this big in America, but I was wrong: in England, they celebrated just as big.

It all started two weeks ago, Vicki was talking about home decorations, carving pumpkins, and she told me that I had to have an outfit. The week after, Woody started talking about it too: did I already have an outfit? My answer was “no”, so I shopped around a bit, but in my opinion, most of the dresses were too short. So still no outfit for me. Too bad!

I still hadn’t found anything the Friday before Halloween, so I went to town with Gemma. All the shops were full of Halloween decorations and different kinds of outfits.
Eventually I found a nurse (or waiter’s) dress that wasn’t too expensive and it looked quite okay, so I bought that one.

Saturday morning, I woke up late because Gemma and I went out last night. When I checked my phone I saw I had message from Vicki, she and Alex were at the park (for football) and everyone there was wearing there Halloween outfits. She asked me if I’d like to come as well, and of course I’d like to! :) So I put on my dress and walked the 30 minute walk to Reigate. When I arrived, all the children were, indeed, in their Halloween outfits.

In Reigate was this event called “Pillage the village!” All the shops with the black and orange balloons outside participated. It meant that we could trick or treat at those shops. After visiting a lot of houses, we went to a super scary Halloween house too. Alex and George were so scared that one floor was enough for them, so we went on to a nice little restaurant and had some food.
There also was a little market at a tunnel, where we made this photo:

It was time to go home now, to carve the pumpkins! Before we got started we made some sketches, and then we had to clean the pumpkins. What a work! Carving the pumpkins was quite some work too! It was harder than I thought it would be, but these are the results:

The next day, it was time to make the front yard Halloween-proof.
We had orange spider webs, spiders, rats etcetera to decorate the yard.

The first Monday after the midterm break, we went home very quickly to put on our Halloween outfits again, this time to go to a friend’s house. They threw a Halloween party with Halloween food and stuff like that. After having our “fingers with blood” and “dead body pudding” we went outside to search for pumpkins at people’s houses, where we could trick or treat. De children were super excited, that was so nice to see! Even the children who are usually quite shy, were now the firsts to ring the doorbell!

When our buckets were full of candy, it was time to get home.

What a nice first experience of celebrating Halloween! I loved it (:

Lots of Love,

Evelien.

Reacties

Reacties

Janet Weening

Wow real scary pumpkins! Fun to read how Halloween is celebrated in England and of course all your other stories.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active