Vuurwerk & Brighton

9 november 2016 in West Central Café

Drie dagen geleden was het Guy Fawkes. Dit is een feest in Engeland waar ze vieren dat het parlement niet is aangevallen in 1605. Op die dag waren er in Londen plannen om het parlement vernietigen. Nu de dag wordt gevierd dat het niet is gelukt doormiddel van vreugdenvuren en veel vuurwerk. Vrijdag pikte ik George op van school en gingen we naar de bicycle shop, dit is niet alleen een winkel maar ook een café. George en ik komen hier vaak als we moeten wachten op Alex.

(Op de foto zien jullie een babychino, George's lievelings drankje.)

Na een koffie, kwamen Alex en Woody. We gingen naar een fish and chips winkel. Hier heb ik een echte Engelse maaltijd gehad! Toen we klaar waren was het tijd om naar school te gaan om het vuurwerk te bekijken. Het was echt super gaaf en mooi. Ze deden veel op muziek en allemaal verschillende soorten vuurwerk. Ze maakten er echt een show van.

De rest van de dagen en de dagen ervoor hoor je elke avond vuurwerk op straat. Het schijnt nog wel een week door te gaan.

Afgelopen zondag ben ik naar Brighton geweest met Gemma, Annika en Lotti.

In de ochtend namen we de trein rond 10 uur, na 50 minuten kwamen we aan in Brighton. Wat een mooie stad is dat, overal muurschilderingen en leuke winkels. Geen graffiti schilderingen, maar dingen als dit:

De sfeer die er hangt is zo ontspannen en chill, alles kan, niks moet.

Als eerst gingen we naar The Lines. Dit zijn kleine straatjes waar niet de grote winkelketens zitten maar wat kleinere winkels. Het deed mij denken aan de Overstraten in Deventer.

We liepen een winkel in en dit was een grote tweedehands winkel met allemaal mooie spullen maar ook met een fotohokje (: Fotohokjes zijn hier heel populair, net als tweede hands winkels. Na hier wat rond gekeken te hebben liepen we verder.

Daar zagen we een fudge winkel met allemaal stickers op de ramen van prijzen. Dit moesten wij natuurlijk proeven! Het was geweldig, de smaak was hemels. We hadden drie verschillende smaken; zee zout, vanille en aardbei.

Na The Lines was het tijd voor het Pavillion gebouw. Dit is nu een concert hal en het ziet eruit als een gebouw uit een sprookje. Beetje Oosters, Aladin zou hier kunnen wonen. (: We konden een klein stukje van binnen zien en hierna zijn we naar de tuinen gegaan. Daar middag gegeten en daarna door naar de meest bekende plek in Brighton, de pier!

Toen we op de pier liepen aten we fudge, geen goed idee! We werden aangevallen door de zeemeeuwen daar, best wel eng. Ze hapten zo de fudge uit onze handen, de brutale beesten. Snel onze fudge opgegeten en daarna door naar de gokhallen. Hier moesten we natuurlijk een kansje wagen. Na teveel geld uitgegeven te hebben, hadden we twee sleutelhangers (‘:

We liepen verder naar achter en daar lijkt het wel een kermis met allemaal attracties waar je in kan. We hielden ons in en liepen terug naar het station.

Terug in Redhill hadden we zin in pizza, dus gingen we opzoek naar een pizzeria. Super afsluiting van deze dag!

Meer foto's in Brighton zijn hier te vinden:

Lots of Love,

Evelien

Erwina

Leuk verhaal weer Evelien. Grappig al die feesten. Eerst Halloween griezelen en nu vuurwerk. Mmm zo'n babychino ziet er lekker uit! Zitten et mashmellows bij? Veel plezier nog!

Marja

Ja Evelien!
Wat gezellig met die andere girls
Je vermaakt je prima zo te zien met die feesten! Binnenkort weer een feestje?
Veel plezier!!xxx

Marleen

Kun je even kijken hoe je zo'n babychino maakt? Dat lijkt Gijs ook wel wat!
=X=