Lang weekend & poppies

23 november 2016 West Central café, omringt door moeders met kleine kinderen.

Om eerlijk te zijn, ik loop achter met mijn blogs... Vandaag had de uiterste dag moeten zijn dat er een Nederlandse upload online zou komen. Maar helaas ik heb geen tijd gehad om er aan te werken. Twee weekenden geleden waren de ouders weg voor een feest van vrienden. Ze wonen niet heel dichtbij dus ze vroegen mij om een heel weekend op te passen. In de ochtend was ik nog vrij dus kon ik zoals elke morgen wel in de ochtend een koffie met mijn vrienden drinken.

Hierna ging ik naar huis. Toen de ouders het huis verlieten moest ik Alex en George klaarmaken voor een kinderfeestje. Het feestje werd gehouden in het sportcentrum waar een soort Balorig in zit. Kinderfeestjes hier zijn anders, de broertjes en zusjes van de kinderen die zijn uitgenodigd mogen erbij blijven en alle ouders blijven ook. Iedereen praat met elkaar en er zijn dus super veel mensen!

Na het kinderfeestje, waar ik dus ook de hele tijd op mijn kinderen moest letten, gingen we terug naar huis en was het tijd om eten te koken. Hierna was het bad tijd en tijd om te gaan slapen.

Ondertussen hield ik de ouders op de hoogte met foto's:

De volgende ochtend werd ik gewekt door George die mama aan het roepen was. Toen hij door had dat mama niet thuis was schreeuwde hij Alex. Ik vroeg hem om stil te zijn, maar helaas hij kwam in mijn kamer en kroop bij mij in bed. Ik kreeg een super lieve knuffel en Alex kwam ook mijn kamer in. Ik was veel te moe dus probeerde nog wat te slapen maar helaas zonder resultaat. Ze kregen door dat ik niet tegen kietelen kan (:

Na het ontbijt kwam er een moeder van één van Alex klasgenoten Alex en George ophalen en gingen ze naar voetbal. Ik had nu wat vrije tijd dus ik rende weer naar West Central om een koffie te halen met mijn vrienden. (: Toen ze terug kwamen hebben we wat met de lego gespeeld en ik zette alvast wat dingen op voor het avondeten en toen kwamen de ouders weer terug.

Ik moest toen echt even het huis uit dus na het eten ging ik naar The Sun, een pub dicht bij mijn huis om een drankje te doen met wat mensen hier. The Sun is een echt typische oud Engelse bar, alles is van bruin hout en er ligt vloerbedekking op de vloer. Ook krijg je voor niet veel geld veel bier. Ze hebben heel veel verschillende soorten bier, zelfs Heineken!

Deze zondag was het de 13e van november en was het de dag dat Engeland stil staat bij alle overledene in de oorlogen. In speciaal de eerste wereldoorlog. Weken van de voren verschenen er op straat Poppies, rode klaprozen.

Mensen drogen deze op hun kleren, aan hun auto, op de hekken waar ze aan het bouwen waren, overal. Als je een Poppie draagt toon je respect. Als je ze koopt gaat het geld naar het goede doel. Op de 13e waren er in heel het land diensten, een beetje zoals bij ons 4 mei is. Om 11 uur in de ochtend was er bij ons in de buurt bij de herdenkingen standbeeld een grote dienst met overlevende van de oorlog en mensen die bij deze dag wouden stil staan.

Hopelijk vond je het wat (:

Laat het me weten! Ik merk dat ik minder lezers heb, dus ik hoor graag waar jullie meer over willen horen.

Lots of Love,

Evelien

Reacties

Reacties

Marja

Leuk verhaal weer hoor!
luisteren de jongens goed naar jou als de ouders weg zijn?Ik lees altijd graag jou stukjes hoor!!
Veel plezier! Groetjes Marja

Marleen

Wij lezen wel hoor! Ik vind je verhalen leuk!
Knuffels

Texelgroep

Still readin'....

Charles

Wel blijven schrijven ook over alledaagse dingen.

Renée

Wat schrijf je leuk eef! Mis je wel hoor..

AnneMarie

Hoi Evelien het is heel leuk hoor om je blogs te kezen groetjes

Janet Weening

Ik vind je verhalen heel leuk! Lekker blijven schrijven wat je zoal meemaakt, ik lees ze allemaal.

Veel plezier!

Marianne

Leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt!

Peter en Ineke

Hay Evelien,
We lezen ze wel hoor, maar we reageren niet zoveel.
Keep the good work going.
P&I

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active