Tourist uithangen in Londen

23 november 2016 West Central café

Afgelopen zondag ben ik naar Londen geweest en wat is daar veel gebeurd. Laten we bij het begin beginnen. In de ochtend gingen we niet al te vroeg weg, want de avond ervoor zijn we uit geweest. (:

Dus om kwart voor tien was Annika bij mij en liepen we (natuurlijk) naar west central om snel een koffie to go te halen. Hierna liepen we naar het station en kochten we een dagkaart. Omdat ik nu een kortingskaart heb krijg ik 30 procent korting op al mijn treinkaartjes super chill! Ik kon dus voor 10,55 pond een dagkaart Londen halen. Dit betekent dat je de trein, bus en metro onbeperkt de hele dag kan gebruiken.

Station Victoria lag er uit dus moesten we met de trein naar Londen Birge en vanaf hier namen we een metro naar Londen Victoria.

Hier gingen we opzoek naar het perron van Harry Potter. Daar vonden we de nieuwe Harry Potter:

Ook namen we een kijkje in de Harry Potter winkel daar. Wat een gekke huis, je kan daar echt alles kopen met een logo van Harry Potter erop. De winkel was super druk dus na een snel rondje gingen we snel maar weer weg.

Toen we het station uitliepen opzoek naar een bus stop zagen we een man vechten met een bewaker. De man die voor ons liep begon zich ermee te bemoeien en sloeg de man op de grond en probeerde hem tot rust te krijgen. Annika en ik liepen snel door maar daar moesten we op een stoplicht wachten. We hoorde de man schreeuwen en zagen hem zijn spullen een stukje verder op zetten, toen kwam er een politieauto aan en rende hij snel weg.

Goed begin van onze dag in Londen!

We namen de bus naar het centrum en toen we een bord zagen van de Lion King musical gingen we eruit. We vroegen hoe duur de kaartjes waren, maar dat was toch nog wel aan de prijzige kant dus besloten we om maar niet naar een musical te gaan.

Toen we verder liepen kwamen we langs een James Bond museum. Hier stond een standbeeld die zo echt leek.

Hierna kwamen we in Convent Garden dit is een overdekte soort van markt met allemaal leuke winkels.

Ook was hier een super leuke straatartiest die een gave voorstelling gaf.

Toen we verder liepen kwamen we in het dure gedeelte van Londen, allemaal grote merken zaten hier en Annika wou graag een Mac lippenstift uitproberen (:

We liepen nog een stukje verder en ineens stonden we bij de M&M winkel.

Dit is echt een groot gekkenhuis, vier verdiepingen met alleen maar M&M spullen. Alles kan je krijgen, shirts, bekers, flessen, alle smaken M&M’s in verschillende verpakkingen. Je kan zelfs M&M’s maken met een persoonlijke tekst erop! Of wat dacht je van een jas;

Na een tijdje vonden we Piccadilly circus, eigenlijk is dit best een vreemde plek. Het is een kruispunt met tv schermen. En toch is het zo bekend, hier moesten we natuurlijk wel een foto nemen (:

We liepen een richting op en ineens kwamen we in een straat met overal de karakters van bekende kindertelevisie programma’s. De grootste kinderzender van Engeland had de straat afgezet en een groot evenement georganiseerd super bijzonder.

We liepen verder en toen zagen we de grootste kinderspeelgoed winkel die ik ooit gezien heb. Hier moesten we natuurlijk een kijkje nemen! De winkel was helemaal vol met mensen. Hij had 5 verdiepingen en overal speelgoed. We gingen eerst opzoek naar een cadeautje voor het zusje van een vriendin voor mij. Je kan het niet voorstellen maar in deze grote speelgoed winkel hadden ze niet wat ik moest hebben... Toen gingen we naar beneden en daar was het zo gaaf, ze hadden met lego allemaal Star Wars figuren gemaakt:

SORRY FOTO KOMT BINNENKORT

In de winkel stonden overal mensen die producten aan het promoten waren. Bijvoorbeeld de nieuwste Barbie, geen magere spriet maar een “dikke” Barbie.

Hierna waren we een beetje verdwaald, we gingen opzoek naar een bus die ons naar The Big Ben kon brengen. Toen we bij een bus stop kwamen stond daar een bus stil en iedereen stapte uit. Dit was niet de bus die we moesten hebben, dus keken we op de borden daar. Ineens kwamen er ambulances op de fiets aan en ook een politie auto, de bus stond er nog steeds en ze gingen daar naar binnen. Dit was voor Annika en mij het moment om verder te lopen en om opzoek te gaan naar de goede buslijn.....

We vonden een metrostation en namen de metro naar West Minster. Gelijk toen wij uit het station kwamen stonden we oog in oog met de Big Ben by night. Voor de mensen die het niet weten, ik ben gek op de Big Ben.

Na wat foto’s liepen we The Thames over naar The Londen Eye. Toen kwamen we bij South Bank hier wou Annika mij wat laten zien. We stapten de lift in en ik barste in lachen uit. De lift maakt een zing geluid als hij beweegt. Omhoog is hoog gezang en naar beneden is laag gezang. Super weird maar ook heel grappig!

Daarna liepen we verder langs The Thames. We zagen een super leuk Mexicaans restaurant, Wahaca. Hier hebben we avond gegeten met als toetje het beste ijs ooit, karamel, chocola en zeezout (:

Omdat Victoria station er nog steeds uitlag voor de reizen naar het zuiden moesten we weer naar Londen Bridge. Één positief ding, we zagen ook nog The Tower Brige in het donker.

Bij Londen Bridge aangekomen zagen we dat alle treinen richting Redhill vertraging hadden. Na een half uur gewacht te hebben en we nog steeds geen nieuws hadden over een trein naar Redhill besloten we om in een trein te stappen richting Gatwick en daar over te stappen. Toen had ik de domste gedachte ooit en dacht dat het wel zou werken als we een station eerder er uit zouden gaan en daar een trein te pakken, helaas daar hadden ook alle treinen vertraging en stond ook weer geen vertrektijd.

Na super lang gewacht te hebben werd er omgeroepen dat er zo snel mogelijk een dokter naar perron 4 moest komen. Ik keek naast mij naar perron 4 en daar was een jongen onderuit gezakt op de stoel in de trein, hij leek meer dood dan levend. Toen kwam eindelijk onze trein.

Bij de tijd dat we aankwamen in Redhill regende het super, super hard.

Over de reis waar je normaal 30 minuten over doet deden we nu iets van 3 uur. Je kan wat zeggen over de NS maar in Engeland kunnen ze er ook wat van!

Al met al een super leuke dag met een paar interessante gebeurtenissen.

Dit was het dan mijn uitgebreide verslag over een dagje Londen (:

Hope you liked it

Lots of love,

Evelien

Fritz zur Kleinsmiede

Hoi Evelien,

Je schrijft leuke en informatieve verhalen.
Grappig om te zien dat je al in het Engels begint te denken en dat dan weer vertaalt in het Nederlands.

Zonnig spoor
Fritz

Peter en Ineke

Hay Evelien,
Ik krijg je verhalen altijd 2 keer.
Op de ene reageren veel meer mensen dan op deze.
Peter

Erwina

Leuk verhaal! The Big Ben by night ziet er goed uit.

Janet

Nice story x and what a day, never a dull moment!

Loudi

trein en metro verkeer blijft altijd moeilijk hahahaha