Schaatsen!

Hoi allemaal, daar ben ik weer (:

Donderdag 1 december was ik zoals gewoonlijk in de morgen bij West central een koffie aan het drinken met Gemma. Blijkbaar besloot Vicki mij na de gekke week met George een dagje vrij te geven. Via een collega had ze 2 vrijkaarten gekregen om te schaatsen bij Sumersethouse. Op een normale donderdag zijn mijn vrienden hier niet vrij, dus ik stuurde een berichtje in de aupair What’s app groep en in de facebook groepen. Helaas, niemand kon... Dus ik besloot om maar alleen te gaan. Bij het station aangekomen ging er geen directe trein naar Londen en moest ik dus via Gatwick airport. Bij Gatwick werd er omgeroepen dat de trein vanaf perron 3 zou gaan. Daar stond op het bord dat de trein naar Brighton zou vertrekken, maar op de trein zelf stond wel Londen dus ik dacht dat het wel goed zou zitten. Dus ik stapte in, maar net op dat moment vroeg er een jongen aan mij of dit de trein naar Londen was, dus ik zei: It should be. En ik stapte in en ging bij een vierzits zitten en de jongen vroeg: “Do you mind if I sit here?” Ik vond het niet erg en zo rakten we aan de praat. Hij kwam uit Amerika maar was half Italiaans en studeerde daar nu voor een tijdje. Hij zou in Londen zijn tot zondag.

Op een gegeven moment dacht ik waarom vraag ik hem niet mee met schaatsen, samen is altijd leuker dan alleen. Dus ik vroeg hem of hij zin had om mee te gaan schaatsen. Dat leek hem wel leuk, dus bij Londen Victora aangekomen namen we de metro naar Sumersethouse en gingen we naar de schaatsbaan. Daar moesten we Marc vinden voor de kaartjes.

Toen we die hadden moesten we in de rij staan om onze tassen af te geven en daarna onze schaatsen ophalen. Toen konden we eindelijk het ijs op, maar schaatsen is zo makkelijk nog niet! Na wat waggel rondjes ging het iets beter maar ik bleef een beetje struggelen. Massimo daarentegen zei zei dat hij het niet zo goed deed maar hij was vaak voor mij.

De schaatsbaan was super mooi in het binnenhof en omringt met kerstlampjes en een grote kerstboom. Na een uur moesten we helaas van het ijs af. Ik was geen een keer gevallen!!

Omdat ik toch te laat zou komen voor het avond eten vroeg ik Massimo wat zijn plannen waren. Hij zou naar zijn hotel gaan om zijn spullen daar neer te leggen en daarna ergens wat gaan eten.

Ik dacht waarom niet, laat ik mee gaan. Dus we namen de metro naar Kings Cross en gingen opzoek naar het hotel. Het was zo grappig om met iemand te zijn die voor het eerst in Londen is, ik voelde mij ineens best wel Engels. Hij verbaasde zich over de rode bussen en over het links rijden. Ook over het feit dat het stuur aan de andere kant zit van de auto. Dit voelt voor mij al zo normaal...

Bij het hotel ging hij naar zijn kamer en ik bleef in de lobby. Daar stonden allemaal leuke teksten op de muur en er waren allemaal andere creatieve dingen.

Ondertussen vroeg ik mijn hostmum om een leuk goedkoop restaurant. Ze zei mij om naar Patty and Bun te gaan.

Zo gezegd zo gedaan dus we namen weer de metro, deze keer naar Camden Town en daar gingen we opzoek naar het restaurant. Het was een super hip hamburger restaurant.

Na het eten was het voor mij tijd om te gaan, omdat hier super veel train strikes zijn wou ik niet het risico lopen om super laat thuis te komen.

En ja mijn voorspelling was juist, aangekomen bij Victoria stond overal delayed... Dus ik nam maar een trein die wel reed naar Gatwick. Maar helaas bij Gatwick was het ook raak dus moest ik 40-50 minuten wachten in de kou op de trein.

Daarna was ik gelukkig thuis, na een leuke gekke dag.

Lots of Love,

Evelien

Reacties

Reacties

Me

Wat een leuke ontmoeting! Lekker sportief bezig. Je wordt een echte "Londense" ????

Loudi

Leuke spontane dingen zijn altijd het leukste. Zie je die jongen nu nog weer een keer of niet? Heb je zijn nummer? Hahahah

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active