Sinterklaas!

22 december, op de bank naast de kerstboom

Hee allemaal,

Sinterklaas, het is alweer een tijdje geleden maar hier is die dan!

Dit jaar moest ik helaas Sinterklaas missen, gelukkig had ik toen ik hier kwam al wat pepernoten meegenomen en heb ik ook pepernoten en speculaas opgestuurd gekregen (:

Vorig jaar vierde ik sinterklaas met mijn vriendengroep, de Texelgroep.

Dit jaar kregen wij weer een melding van de lootjestrek site en natuurlijk wouden wij het weer vieren. Maar helaas ik zit aan de andere kant van de Noordzee, dus ik kon niet mee doen. Toen kwamen wij op een leuk idee. Een van mijn vrienden kan Skype op de tv zetten dus op die manier zou ik toch nog mee kunnen doen.

Mijn moeder was zo lief om voor mij cadeautjes te kopen en een surprise te maken. De persoon die mij zou hebben, zou mijn cadeautjes opsturen.

Op de dinsdag voor sinterklaas kreeg ik een witte box binnen. Ik hou van pakketjes binnen krijgen dus ik wou hem al bijna open schuren toen ik bedacht dat het voor sinterklaas kon zijn.

Ik stuurde een foto in de Whatsapp groep en uiteindelijk werd er door een gekozen persoon bevestigd dat hij van de persoon was die mij had.

Op sinterklaas zelf, moest ik nog snel een gedicht in elkaar zetten, alles was hier in England al lang in de kerststemming dus ik was sinterklaas een beetje vergeten...

Om 5 uur Engelse tijd, ging mijn Skype aan en zag ik al mijn vrienden bij elkaar zitten. Dit was wel even slikken, maar ik vond het ook super leuk om ze allemaal weer te zien!

Mijn host kinderen en host mum kwamen natuurlijk erbij en begonnen vragen te stellen, super leuk om te zien dat ze zo geïnteresseerd zijn in mijn leven in Nederland.

Na alle vragen begonnen we aan de surprises. Het begin miste ik eventjes want ik had mijn Sunday Roast met de familie. Toen ik terug kwam had ik twee surprises gemist en de mijne was aan de buurt. Mijn surprise was een Big Ben met daarin, mixen om verschillende soorten chocolade melk te maken, een helix ringetje en een Tony chocolade reep. (Tony is nu wel een beetje raar.. zie blog, slecht nieuws)

Hierna probeerde ik het openmaken van de andere surprises mee te krijgen, dat was af en toe een uitdaging, maar steeds kwam er wel iemand het uitleggen (:

Toen er iemand een surprise kreeg waarvoor ze het hele huis door moesten, werd ik meegenomen op de Ipad het huis door, super lief!

Na alle surprises hadden ze voor Marije nog een paar gekke opdrachten om geld te verdienen voor haar reis. Na een tijdje kreeg ik het niet meer allemaal mee en kreeg ik te veel heimwee naar ze. Toen heb ik afscheid genomen en ben ik weg gegaan.

De dag erna was het officieel 5 december. Toen ik hier aankwam begon mijn host dad, Woody, over sinterklaas. Hij had dit een keer op zijn opleiding gevierd met Nederlandse vrienden. Het leek hem leuk als ik het zou uitleggen aan de familie en aan Nana Sue (oma). Dit vond ik natuurlijk een leuk plan dus ik legde het uit en we trokken onze lootjes. Ik had Nana Sue, dat wordt een uitdaging dacht ik. Ik zie haar twee keer per week een paar minuten als ze Alex terug brengt. Maar goed, ik ging de stad in en kocht een paar cadeautjes voor haar. Toen kwam nog wel de grootste uitdaging, een gedicht schrijven in het Engels. Dit stelde ik uit en uit en uiteindelijk was het 5 december en had ik nog niks. Een uur van te voren prutste ik wat in elkaar en had ik mijn gedicht.

Die avond legden we alle cadeautjes op de tafel en ik haalde mijn pepernoten en speculaas op. Vicki proefde de speculaas brokken en was verkocht (:

Mijn cadeau was een kruik en handwarmers, het huis waarin ik leef is altijd koud dus dit was een super cadeau!

Nana Sue vond haar cadeautjes leuk, ik had bij toeval haar favoriete chocola gekocht.

Al met al een super geslaagde Sinterklaas!

Lots of Love,

Evelien

Reacties

Reacties

Marja

Hoi Evelien!
Leuk verhaal weer! Wat een idee handwarmers in huis aan!Heb je die echt in huis nodig straks met de winter???
Goede feestdagen!!xxx

Caroline

Heey Eef!
Heel grappig dat jullie het daar nu ook een beetje voeren, dat heb je goed voor elkaar. Voor de rest nog een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active