Vrienden maken

22 december op de bank naast de kerstboom

Deze keer ga ik jullie niet over een specifieke dag vertellen maar ga ik het over een onderwerp hebben. Over het leven van een Au Pair met in het bijzonder het maken van vrienden.

Toen ik hier kwam, vertelde Vicki mij dat er in de omgeving veel andere Au Pairs wonen. Ze zei dat ze elke woensdagochtend nadat ze de kinderen naar school gebracht hebben elkaar ontmoeten. Toen ik op woensdag daarheen liep, voelde het voor mij als de eerste dag naar een nieuwe klas. Toen ik binnenkwam zag ik een groepje meisjes bij elkaar zitten en ik zette mij over mijn spanningen heen en stapte op ze af. Ik vroeg of ze Au Pairs waren en ik ging erbij zitten. Toen werd het lastig, waar praat je over? Eerst is de standaard vraag, waar kom je vandaan? Daarna is het, Woon je in Redhill of in Reigate? Dan komen de vragen over hoeveel kinderen, hoe oud zijn ze enz.

Ik kwam er al snel achter dat de meeste mensen bij de au pair meeting Duits of Spaans zijn. Ik ben de enige Nederlander hier. De Au Pair meeting is een goede manier om nieuwe mensen te leren kennen.

Mijn eerste vriendin hier maakte ik via Facebook. Mijn Engelse organisatie, Smartaupairs heeft een besloten groep en hierin stuurde Gemma een berichtje dat ze nieuw was in Redhill sinds 9 oktober en dat ze graag nieuwe mensen wou leren kennen. Ik reageerde hierop en zo spraken we af in het centrum. Vanaf het begin hadden we een goede klik en we kwamen er achter dat we op dezelfde dag zijn aangekomen en dat we twee straten van elkaar vandaan wonen. We zien elkaar nu ongeveer elke dag en beleven de gekste dingen samen.

Verder is er nog een Whatsapp groep met nu ongeveer 65 Au Pairs in Reigate, Redhill en omgeving. Als we bijvoorbeeld op een vrijdagavond uit willen, sturen we daar een berichtje met de vraag wie er nog meer uit wil. Op deze manier leer je steeds weer nieuwe mensen kennen. Mijn andere goede vriendin hier heb ik op deze manier leren kennen. Ik vroeg in de groep wie er mee uit wou met Halloween en Annika was de enige die reageerde dus we leerden elkaar die avond goed kennen en het klikte wel goed tussen ons (:

Bijna elke dag breng ik de jongens naar school, omdat er zo veel Au Pairs in dit gebied wonen ontmoet ik op het schoolplein ook veel Au Pairs. Vaak dezelfde als van school maar soms een nieuw meisje. Zo ook Patricia en Naomi, ze kunnen nooit naar de woensdag meetings komen want dan hebben ze Engelse lessen. Gelukkig kan ik wel koffie met ze drinken in bijvoorbeeld de weekenden.

Doordat ik op deze “avontuurlijke” ontmoetingen ben gegaan merk ik dat ik al wel veranderd ben op het durven aanspreken van mensen. Het hier zijn doet veel goeds met mij en ik ben nog steeds elke dag blij met mijn keuze en het feit dat ik zo’n grote persoonlijke ontwikkeling mee maak.

Lots of Love,

Evelien

Reacties

Reacties

Marja

Hoi Evelien,
Veel plezier daar met oud en nieuw vieren!!
Marja

Me

Hey Evie, weer leuk om te lezen over jouw avontuur! Liefs uit Deventer!

Marleen

Wat fijn dat je leuke vriendinnen om je heen hebt!

Peter en Ineke

Een laaaate reactie.
Leuk dat je an het netwerken bent. HI

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active