Eten & Drinken

11 feb 2017 aan mij cappuccino in West Central

Eten en drinken, Iets dat iedereen doet elke dag maar toch is het in ieder land weer anders. Sinds ik hier ben eet ik in de ochtend geen brood meer. Om je uit de droom te helpen, in Engeland eten ze niet elke ochtend echt Engels breakfast. Engelsen ontbijten met oat, havermoutpap. Mijn host kindjes en ik eten cornflakes en ik heb daarbij nog twee stukken Weetabix.

Als middageten hebben wij meestal twee kaas tosti’s. Het brood hier warm ik altijd op omdat het anders niet lekker is. Het is te vergelijken met het brood dat je in de Lidl koopt en dan die voor de Amerikaanse toast. De kaas hier is best wel goed, het is kaas uit het Cornwall district maar natuurlijk niet zo lekker als de verse kaas in Nederland.

Het avondeten maak ik bijna altijd, dus het is vaak iets simpels als een pasta of chilli corncarne. Woody heeft mij een Engels recept geleerd, cottage pie.

Het is makkelijk, begin met een rode ui en fruit deze in de pan.

Kook ondertussen ook aardappels!

Hierna voeg je rundergehakt toe, als dit goed gekookt heeft voeg je doperwten toe en bouillon.

Laat dit koken en in de tussentijd maak je aardappelpuree.

Doe de gehakt en erwten saus in een ovenschaal, aardappelpuree op de top en daarover heen gestrooide kaas.

In de oven op 180 graden en dan ongeveer een half uurtje, totdat de kaas bruin is.

Smullen maar! (:

Verder natuurlijk Fish and Chips, dit heb ik hier al wel gehad. Op zich wel lekker maar kibbelingen in Nederland blijven toch stiekem wel beter. Ik wil nog wel in een echt vissers plaatje Fish and Chips eten en dan kijken of het daar lekkerder is.

Elke zondag hebben wij Sunday roast. Dit kan gemaakt worden met verschillende soorten vlees. In huize Woodall is het eigenlijk altijd met een hele kip uit de oven. Hierbij groente, vaak broccoli en aardappels, eerst koken en daarna in de oven voor een lekker krokant korstje.

Engelse houden van salt and vinigar. Alles word hier mee gegeten, zelfs chips is bedenkt met het. Ik ben hier zelf geen fan van.

De chocola in Engeland is ook anders, gelukkig sturen veel mensen mij Tonys repen op. Best ironisch, Woody en Vicki houden van deze chocola maar Tony is eigenlijk in huis een slecht onderwerp, Tony de tumor.

Thee met melk is natuurlijk een ding in England, Engelse kijken mij altijd weer gek aan als ik mijn thee helemaal zwart drink, of de melk afsla bij het bestellen.

Toen Koen en Wieke hier waren hebben we boerenkool met worst voor de familie gemaakt. Ze hier erg fan van in het bijzonder van de Hema Rookworst.

Binnenkort wil ik nog een appeltaart voor ze maken en ook pannenkoeken bakken (:

Neem ook eens een kijkje bij mijn vorige blogs!

Lots of Love,

Evelien

Reacties

Reacties

Erwina

Hmmm die pie ga ik een keer uitproberen! Heb je de Tony reep met cola al geprobeerd? ????

Marja

Zo dat klinkt lekker! Mag je hier ook een keer koken voor ons????.
Groetjes en succes nog daar????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active