Kopenhagen!

24 feb 2017 in West Central

Na iets meer dan 4 maanden in Engeland werd het tijd voor een uitje! Sinds ik Gemma ontmoet heb hebben we het altijd er over gehad om naar Kopenhagen te gaan. Mijn hostparents hadden dat gehoord en gaven mij voor kerst een vliegticket naar Kopenhagen!

Woensdag vroeg in de morgen namen we een taxi naar het vliegveld, ja vreemd genoeg is dat met de taxi ongeveer even duur als met de trein. Daar aangekomen moesten we door de security check, natuurlijk begon bij mij het poortje te piepen... Hierna was het tijd om te wachten en te wachten. Gemma had al eerder met Easyjet gevlogen en wist mij te vertellen dat ik maar een tas mee mocht. Dus ik schoot in de stress, ik had een trolley koffer en een rugzak. Hoe ging ik dat oplossen. Uiteindelijk paste alles in mijn koffer en had ik alleen nog maar mijn camera die er niet in paste, gelukkig vonden ze dat prima.

Na een redelijk korte vlucht gingen we landen, dat was best wel spannend. We begonnen te dalen maar alles dat ik kon zien was zee dus ik schoot een beetje in de stress.

Na een korte reis in de tram, met de bus en het laatste stukje lopend kwamen we aan in het hotel.

Toen we aankwamen konden we nog niet inchecken dus we besloten beneden in het hostel een beetje te chillen. Het hostel was echt voor jongeren. Grote tafels, de receptie was eigenlijk een grote bar en overal waren jonge reizigers.

Wat mij opviel was dat er veel meer mensen alleen op reis gaan dan dat ik had verwacht. Voordat we weg gingen hadden we twee pakjes met speelkaarten gekocht. Iets waar we tijdens deze vakantie goed gebruikt van gemaakt hebben! Met speelkaarten maak je vrienden!

Na een uurtje mochten we naar onze kamer. Om de vakantie wat goedkoper te maken hadden we besloten om in gedeelde kamers te gaan. Wij deelde onze kamer met 4 andere personen. Na een beetje opgefrist te hebben gingen we voor een free walking tour, het heet dan wel free walking tour maar achteraf verwachten ze natuurlijk wel een beetje een fooi. De groep waarmee we liepen was best wel groot en we liepen door het hele zuidelijke gebied van Kopenhagen.

Het deel met veel kerkjes en andere mooie gebouwen.

Ook liepen we door Christina. Christina is een heel bijzonder gebied, hier zou ik niet alleen heen gaan. Het word ook wel het Green Light District genoemd als je snap wat ik bedoel.

Ze zien het gebied niet als Kopenhagen, het is een eigen land en ze willen ook niet bij de EU horen. Als je daar loopt voelt een beetje alsof je terug bent in het hippie tijdperk.

Na deze tour zijn we terug gelopen naar het hostel, hier bestelden wij een pizza. Super grappig er kwam gewoon een pizza bezorger van een soort van Domino’s onze pizza brengen naar de keuken, daar legde ze hem op een bord en dat kregen wij dan geserveerd. Naast ons kwamen twee mensen zitten, we gingen samen kaarten en zo sloten er steeds meer mensen van over de hele wereld aan.

Het hostel organiseerde elke avond een activiteit, deze avond was dat bier pong. Na één potje stelde groepje Amerikaanse meisjes een ander spelletje voor, flipcup. Super leuk (:

Die avond besloten we redelijk vroeg te gaan slapen want voor de volgende dag stond er een leuke activiteit op het programma!

Door de gedeelde kamers word je natuurlijk best wel vroeg wakker... In de ochtend heerlijk ontbijten en stiekem wat broodjes smeren voor de lunch. Hierna was het tijd op Kopenhagen te gaan verkennen met de............ Fietst!

Het voelde zo goed en vrij om eindelijk weer te fietsen (:

Het maakte mij echt gelukkig. We besloten om een rondje te doen, via de parken naar boven,

langs het oude paleis en langs de kleine zeemeermin (die is echt heel klein)

Door het oude fort van Denemarken

naar Amelienborg

en als afsluiting langs Nyhavn.

We gingen weer even terug naar het hostel, daar maakte Gemma vrienden met een Spaanse vrouw die ons nog allemaal tips gaf. We besloten naar een foodmarket te gaan waar zij het over verteld had. Hier heel lekker ijs gegeten en een beetje verder rond gekeken.

In Denemarken zijn voelde soms een beetje als in Nederland zijn. Met alle kleine riviertjes, mooie fietspaden en zelfs een molen!

Hierna was het tijd voor het Shared Dinner in het hostel, voor 20 kronen (ongeveer 3 euro denk ik) had je avondeten. Het was dan een makkelijke hap maar zeker goed te doen.

Weer een beetje gefeest met iedereen in het hostel en daarna was het tijd om het nachtleven in Kopenhagen te verkennen, ik kan je vertellen, of het is heel duur, of je hebt allemaal springende en uitbundig dansende mensen om je heen. Wel heel gezellig, op een gegeven moment kwamen we terecht in een heuse dance battle.

De volgende dag besloten we dat het wel leuk was als je kon zeggen dat je in je vakantie in Kopenhagen ook nog naar Zweden was geweest. Zo gezegd zo gedaan, we namen de trein naar Malmö en met een half uurtje waren we er.

Hier de hele dag een beetje rond gelopen, Malmö en zijn museums ontdekt.

Ik was er al wel eerder geweest, toen was er een festival maar nu zonder festival op een doodnormale vrijdag was het toch wel echt heel anders.

De dag hierna was het helaas al weer tijd om terug te vliegen naar England. Gek genoeg voelde het heel normaal om het vliegtuig naar London te nemen en niet naar Amsterdam.

Een vakantie om nooit te vergeten. Ik ga zeker terug naar Denemarken, Tivoli was dicht en de free walking tour van 3 uur lang wil ik ook echt nog wel lopen.

Iedereen die jong is, ga naar Copenhagen Down Town. (:

Lots of Love,

Evelien en Gemma

Reacties

Reacties

Loesje

Wat een leuke stad veel te doen zeg!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active