Winkels en Markten

Hee allemaal daar ben ik weer (:

Veel goede doelen hebben in Engeland een eigen winkel. Deze winkels worden charity shops genoemd.

De winkels verdienen geld met de tweede hands spullen die ze verkopen. Mensen brengen spullen die ze niet meer willen naar deze winkels, vaak zijn dit boeken, dvd’s en kleren. De spullen worden vervolgens door vrijwilligers uitgezocht en hierna in de winkel voor een klein prijsje verkocht.

Het is altijd super leuk om in deze winkels op jacht te gaan naar mooie spullen. Toen ik hier net aan kwam deed ik elke week wel een rondje. Vooral het rondje in Reigate was altijd super leuk. Reigate is over het algemeen een plaats waar rijkere mensen wonen. De spullen die in de tweede hands winkels verkocht worden zijn dan vaak ook spullen die nog zo goed als nieuw zijn. Ik heb daar voor 2 pond een keer een boek gekocht die denk ik nog geen een keer gelezen was en normaal 19 pond kost.

Ik ga nu minder naar deze winkels omdat ik mij besefte dat ik geld moet gaan sparen, wat ik hier verdien is okay maar niet genoeg om veel te kopen. Ook bedacht ik mij dat alles wat ik koop ik ook weer mee naar huis moet gaan nemen....

Wat mij verder qua winkels is opgevallen, is dat er in de grote plaatsen altijd dezelfde koffie winkels zijn. Dit is mij in Nederland nooit echt opgevallen. Hier heb je bijvoorbeeld in London in elke straat wel een Pret, Starbucks, Eat, Nero en Costa. Het is zo gek dat ze allemaal naast elkaar zitten, er zit geen logica in en ik vraag mij echt af hoe al deze winkels kunnen bestaan want ze verkopen toch echt wel ongeveer hetzelfde.

Londen en zijn markten, wie heeft er niet van gehoord? Foodmarkten, vintage en gewoon nieuwe spullen.

  • Portobello road, over het algemeen bekend van de antieke spullen. Deze straat is opgedeeld in zones. Eten, antiek, kleren en tweede hands spullen. De huizen in het Nothing hill district zijn echt heel mooi, het zijn van die ouderwetse victoriaanse grote huizen.
  • Borough, een en al eten, kraampjes met eten uit allemaal verschillende landen. Het bijzondere van deze markt is, is dat het onder een treinspoor zit en naast een oude kerk.
  • Shoreditch, begonnen als een kunstenaarswijk, je ziet het nog wel op sommige plekken maar het is helaas wel veel meer commercieel geworden. Hier heb ik hele lekkere poffertjes gegeten (:
  • Covent Garden, een lastige om uit te leggen. Ik zou zeggen meer een leuke overdekte ruimte waar alle dure merken zitten. Blijkbaar zit er ook nog wel een stukje met meer markt idee maar daar ben ik nog nooit echt geweest.
  • Camden town voelt niet als een toeristische plek. Het voelt meer als een eiland in London. Het is een bijzondere ervaring om daar rond te lopen. Alles mag en alles kan daar. Wil je met roze haar een groene broek en blauwe gaten handschoenen rond lopen? Dan kan dat!

Lots of Love,

Evelien

Reacties

Reacties

Marja

Hoi Dat ziet er gezellig uit al die winkels!
Als je het boek uit hebt zou je hem weer terug kunnen brengen naar de winkel!
Hoef je dat boek ook niet mee terug te nemen! Weet je al welke opleiding je wilt gaan volgen in september? Moeilijk zeker!?
GroetjesXXX

Suze

ik krijg hier zo'n heimwee van! nooit gedacht dat ik ooit terug zou verlangen naar dat gat waar ik woonde :(

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active