Wat doe ik hier eigenlijk?

28 maart 2016

Hee allemaal!

Veel mensen vroegen zich af wat ik nu al zo doe op een werkdag. Het is lastig te zeggen want het is nogal verschillend, maar ik heb geprobeerd het op te schrijven voor jullie (:

In het begin was mijn week altijd duidelijk en gestructureerd. Alles wat ik moest doen in een week stond in een schema met de tijden erbij. Vicky, mijn hostmum, is dol op schema’s en voor mij was dit ook best handig. Nu George niet meer naar school gaat en waarschijnlijk meer tijd door brengt in het ziekenhuis dan thuis, is de middag altijd anders.

De ochtenden zijn eigenlijk wel hetzelfde gebleven, met helaas het verschil, dat ik alleen ben met Alex. Elke ochtend gaat mijn wekker om 6:10. Rond 6:30 ga ik naar beneden, daar zet ik de wasmachine aan, maak ik een lunch box voor Alex en pak ik de afwasmachine uit.

Om 7 uur komt Alex beneden en dan ontbijten we samen. Hierna zorg ik ervoor dat Alex zijn uniform aandoet en poetsen wij onze tanden. Daarna doen we wat huiswerk, vaak is dat lezen of tafels oefenen.

Om 7:50 is het schoenen aan en naar school. Twee dagen per week rijdt de buurvrouw ons naar school en de andere drie dagen loop ik Alex en de buurjongen naar school of brengt Woody ze.

Als we lopend naar school gaan, gaat Alex op en step en Fred gaat op een fiets. Ik loop/ren er dan achteraan. De tocht naar school duurt 25-30 minuten. We lopen vooral langs een grote weg, het laatste stukje is over een begraafplaats. Hier overheen lopen was in het begin best wel vreemd..

Wanneer ik weer thuis ben, is de was klaar. Ik hang die dan uit en doe wat andere huishoudelijke klusjes. Bijvoorbeeld stofzuigen, bedden verschonen enz.

Hierna is het vrije tijd, tijd voor schrijven, lezen en koffie drinken met vriendinnen.

Als George thuis is ook veel met hem spelen, kinderfilms kijken of naar het park.

Als George in het ziekenhuis is, heb ik wat meer vrije tijd, afgelopen week bijvoorbeeld was hij de hele week in het ziekenhuis. De familie betaalt mij voor 40 uur werken, hieraan kom ik niet in die week.

Daarom heeft mijn hostmum nu een nieuwe regel ingesteld, elke dag kijk ik in het huis rond of ik twee klusjes kan vinden. Bijvoorbeeld afstoffen, opruimen of de oven schoonmaken. Hierdoor doe ik toch nog weer iets meer in het huis.

Het hangt af van welke sport Alex doet die dag maar rond 4/5 uur vaak Alex ophalen en dan eten koken en huiswerk maken met hem.

Daarna is het tijd voor een bad en verhaaltje voorlezen, dit is soms nog best wel lastig in het Engels. Hierna praten we altijd over onze dag, wat hebben we gedaan vandaag en hoe voelden we ons. Rond 7 uur is het tijd voor de jongens om te gaan slapen.

Vaak moet ik dan nog de keuken opruimen en dan heb ik weer wat vrije tijd.

Alles staat dus wel mooi op papier, maar het loopt elke week toch wel weer wat anders. Je weet nooit wie wanneer thuis is...

Afgelopen donderdag bijvoorbeeld was net het avond eten klaar toen Woody de keuken in kwam lopen en zei: “Never mind, put dinner on low, we need to go to the hospital now! Can you help me with getting everything ready?”

George zijn temperatuur was 38.2 als zijn temperatuur boven de 38 komt moet hij binnen een uur in het ziekenhuis zijn anders kan het gevaarlijk worden.

Verder heb ik op woensdag altijd de au pair meeting in Reigate, ik loop dan vanaf school door naar het café waar deze meeting is. Hier komen wekelijks rond de 20 au pairs, het is altijd super gezellig!

Ohja, vrijdag is schoonmaak dag. In de ochtend maak ik altijd twee uurtjes schoon met Dora, de schoonmaker. Nu lijkt het of ik veel moet schoonmaken, maar dat valt eigenlijk wel mee hoor! Ik stofzuig de bovenste twee verdiepingen en stof alles in de kamers af. Verder maak ik de kleine badkamer die ik gebruik schoon.

Natuurlijk niet te vergeten, het wekend! In het weekend ben ik eigenlijk altijd wel vrij. Soms een avondje oppassen maar dat gebeurd niet zo heel vaak. In het weekend doe ik altijd wel iets met de andere au pairs. Dagtripjes naar Londen, Brighton, Guildford enz.


Voordat ik doei zeg wil ik nog even zeggen, bedankt voor alle leuke en lieve reacties op mijn vorige blogpost!

Loads of Love,

Evelien


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active