Vriendinnen Weekend

27 april 2016 ---- Koningsdag! Ik draag geen oranje en heb geen tompouce gegeten, helaas. Wel heb ik een super leuk, weekend gehad met vriendinnen uit Nederland en dit is waar deze blogpost over gaat!

Afgelopen zaterdagochtend ging mijn wekker om kwart voor acht, na een snel ontbijt rende ik naar het station om de trein te halen naar London Victoria. Daar aangekomen begon de grote zoektocht naar...... Renée en Maree!

Toen ik ze gevonden had was het tijd voor mijn London tour in het iets minder toeristische gedeelte van Londen. Camden Town en Shoreditch stonden om het menu voor vandaag. Deze twee plekken worden door toeristen vaak over geslagen en Maree en Renée waren daar dan ook nog nooit geweest. Leuk weetje: in Camden heeft Amy Winehouse ooit gewerkt, ter nagedachtenis staat er nu een beeld van haar op het plein.

Na alle winkeltjes in Camden market langs gestruind te hebben was het tijd voor Shoreditch. Hier hebben we even langs de kraampjes gelopen en een pizza uit een echte vuuroven gegeten.

Daarna was het tijd voor Brike Lane, hier kwamen we Linda en Pia tegen. Dit zijn twee au pair vriendinnetjes van mij. Pia zou vandaag in Brike Lane een tattoo laten zetten. Helaas was haar afspraak verzet, hierdoor konden we er niet bijzijn.

Renée is een grote Sherlock fan, dus gingen we ook nog even langs Bakerstreet. Nadat we in Sherlocks huis waren geweest was het tijd om London te verlaten en om de trein naar Redhill te nemen.

Die avond hebben we voor mijn host familie pannenkoeken met echt Nederlands beleg gemaakt. Stroop, poedersuiker, spek, appel en kaneel. Vicki heeft ons een Engelse variant laten proeven, citroensap en suiker. Het is een interessante combinatie, ik weet niet helemaal of ik het lekker vind. Je moet van super zoet en super zuur houden. Het is een beetje als de groene zure matten snoepjes.

Die avond gingen wij nog eventjes uit in Reigate, eerst naar de pub en toen nog even naar de danstent, niet de meest leuke plek maar wel met een goedkope cocktails (: Doordat het in Engeland voor de meeste middelbare scholen nog vakantie was, was het helaas niet zo druk. Gelukkig kwamen twee andere au pairs ook nog en hebben we het wel heel gezellig gehad!

De volgende ochtend hebben wij heerlijk uitgeslapen. Hierna moest ik ze natuurlijk het “bruisende” Redhill laten zien, de tweedehandswinkels, de shoppingmal en natuurlijk mijn stamcafé West Central.

In de middag zijn wij nog even naar Redhill Common, het bos in de buurt met een mooi uitzichtpunt.

Daar werden wij vrienden met een random hond die ons niet meer wou verlaten.

Als avond ten hadden wij een echte familie Sunday Roast. (:

Tijdens het avondeten deden wij het vragenspel. De jongens mochten vragen stellen aan Renée en Maree en andersom. De jongens stelde zulke schattige vragen en ze reageerden supergrappig op sommige antwoorden. George heeft blijkbaar 20 girlfriends. (:

Toen Alex er achter kwam dat Maree ook aan judo doet, eindigden we in een judo battle tussen Alex en Maree met kungfu panda op de achtergrond. (:

Afgelopen zondag was de laatste aflevering van Boer Zoekt Vrouw, deze moesten wij natuurlijk nog wel even kijken! Super grappig dat ze uiteindelijk allemaal een vrouw gevonden hebben.

De volgende ochtend was het gewoon weer maandag. In de ochtend deed ik snel mijn maandag ochtend routine, toen dat allemaal gedaan was namen wij de trein naar Brighton! Roos was toevallig op studie reis in Brighton en had een vrije middag.

We ontmoetten haar bij het Pavillion, nadat wij samen geluncht hadden gingen naar de fotohokjes. Na wat gekke foto’s gemaakt te hebben, moesten Renée en Maree het hotel waar ze gingen slapen die avond om in te checken.

Ik ging met Roos naar de grootste en gekste tweedehandswinkel ooit, waar Roos een boek van de Beatles vond. Natuurlijk moest ik haar de lekkere fudgeshop laten zien! Hierna nog eventjes met zijn vieren rond gelopen en toen was het helaas tijd voor mij om doei te zeggen en om de trein naar huis te nemen..

Maar op woensdag kwamen Renee en Maree op hun terugweg naar huis nog even langs om hoi te zeggen en een smoothie te drinken. (:

Hierna was het wel weer lastig om doei tot eind augustus te zeggen.. Gelukkig heb ik nu wel de leuke foto van ons 4e in Brighton en goede nieuwe energie!

Lots of Love,

Evelien

Reacties

Reacties

Renée

It was amazing lieve eef <3

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active