Werk zoeken en Operatie

Hi Allemaal,

Eventjes een (kleine) update van wat er allemaal gebeurd is.


De voorbereidingen op een baantje gaan niet al te soepel. Het maken van een cv is nog best wel lastig. Bij de bank doen ze moeilijk met een openen van een account en blijkbaar moet je een speciaal nummer hebben als je wilt werken, een National Insurages Number.

Laten we beginnen met het maken van een cv, wat zet je hierop, hoe beslis je wat jou goede eigenschappen zijn en welke dingen willen ze van jou weten? Is een Engels cv anders dan een Nederlandse? Allemaal dingen waar ik achter moest komen. Ik heb nu de basis, Vicki heeft mij wat tips gegeven om het nog wat beter te maken.

Ik wist al wel dat wanneer je wil gaan werken je een National Insurages Number nodig hebt, een vriendin van mij die nu ook in Engeland werkt vertelde mij dit.

Toen ik bij de bank een account wou openen zeiden ze dat ze dat nummer ook nodig hadden. Blijkbaar hebben ze de regels sinds de Brexit veranderd...

Ik ging maar eens op zoek, ik kwam op de site van de overheid en hier stond een nummer dat ik moest bellen. Ik raapte al mijn moed bij elkaar en belde ze. Toen kwam het lastige van allemaal, ze vragen om je naam. Ik proberen mijn naam te spellen, dit ging niet helemaal soepel. E for Everything, K for Kangaroo enz. Uiteindelijk was het gelukt!

Ze zei dat ik mij de volgende dag moest melden in Job Centre Woking. Ook gaf ze mij nog een postcode om er zeker van te zijn dat ik in de juiste plaats zou uitkomen.

De volgende dag, na de ochtend routine deed ik snel mijn schoonmaak klusjes en sprong daarna snel in de trein, na een reis van 50 minuten was ik er. Toen ik binnen kwam in het gebouw kwam ik er achter dat ik mij in de tijd vergist had en dat ik een uur te vroeg was. Ik besloot een kijkje te nemen in het centrum, ze hadden een best wel groot winkelcentrum!

Een uur later kwam ik er weer binnen en zeiden ze dat ze achterliepen, ik moest nog weer 20 minuten wachten en toen hoorde ik dat een versie van mijn naam omgeroepen werd.

Ik moest mijn ID-kaart laten zien en ze vroegen bijna dezelfde vragen als aan de telefoon. Binnen 4 weken krijg ik als het goed is per post mijn nummer binnen.

Omdat ik nog even moest wachten op de volgende trein, liep ik nog wat meer rond in Woking. Het is een best wel mooie stad:

Toen ik weer aan kwam in Redhill moest ik Alex ophalen van judo. Op de terugweg maakte hij vrienden met een kat, zo lief! Hij wil nu een huisdier voor zijn verjaardag (oeps)


Verder wil ik jullie nog even een kleine update geven over George. (grote updates kan je elke avond hier vinden)

George heeft zijn laatste chemo keur gehad! Dit betekend dat de volgende stap gezet kan worden. Dit is de operatie, de operatie is op 25 mei. Al best wel snel dus! Tijdens de operatie moeten ze 4 dingen uit zijn lichaam halen. Een ruggenwervel bot, een zenuw, een stukje spierweefsel en natuurlijk de tumor. Hierdoor moet hij opnieuw gaan leren lopen en gaat zijn rug een beetje krom groeien....

Kort na de operatie gaan ze naar Amerika, waarschijnlijk midden/eind juni. Dan begint voor mij de uitdaging, alleen wonen, een nieuwe baan en dit allemaal in Engeland! Wie had dat in het begin van mijn au pair avontuur kunnen bedenken..

Lots of Love,

Evelien

Reacties

Reacties

Esther

Hee! Ik woon ook als au pair in Engeland. Ik heb 4 weken geleden een bank account geopend zonder dat nummer. Ik had alleen een 'proof of adress' nodig. Als je je naam op de waterrekening of energierekening laat zetten en een bevestiging per post vraagt, kun je die gebruiken. Ik heb Lloyds geprobeerd, die blijken het soepelst te zijn en hebben me dus geaccepteerd. Postoffice bank blijkt ook niet te moeilijk te doen. Misschien heb je daar wat aan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active