Concert Dotan, Seven Sisters & één jaar in Engeland!

11 oktober 2017

Hee allemaal,

Weer een berichtje van mij want wat heb ik een tijdje terug een leuke volle week gehad!

Op vrijdag had ik een korte werkdag bij West Central omdat ik die avond naar een concert ging. Ik ben al een tijdje verliefd op de muziek van Dotan. Helaas had ik hem nog nooit live gezien. Die avond ging ik dan eindelijk naar zijn concert samen met Patricia, een Spaanse au-pair die nu ook in haar tweede au-pair jaar zit.

Het concert was in de St. Stephens church in London, hierdoor werd de muziek extra mooi want het galmde in de kerk. Zijn liedjes hebben vaak een soort van echo en dat kwam nu goed naar voren.

Toen we in London aankwamen was het nog een beste zoektocht naar de kerk, omdat er drie St. Stephens kerken in London waren. Gelukkig vond ik een mail waarin het adres stond. We moesten helaas wel overstappen in de underground. Toen we aankwamen hoorde ik in de rij al mensen Nederlands praten. Super grappig!

Het voor programma was van Freya Ridings, een Engelse sing and songwriter uit Engeland. Haar stem is zo helder en mooi! Ze maakte het door verschillende verhalen voor haar liedjes heel persoonlijk.

Hierna moesten we eventjes wachten, en was het tijd voor een tweede rondje bier. Dat was wel apart, drinken in een kerk!

Na de pauze kwam Dotan optreden en dit was een magisch optreden. De lampen, de plek, zijn stem en de manier waarop hij de liedjes bracht. Het was heel mooi gedaan!

Zijn laatste liedje, Ghost deed hij unplugged in het midden van de kerk. Mensen schenen met mobiel zaklampen op hem, dit gaf een heel mooi effect.

Na het concert deed hij nog een mini meet-and-greet, hier gingen wij natuurlijk eventjes op de foto. (:

Deze en andere foto’s had ik op Instagram gezet en hij en Freya hebben mijn foto geliked hahah (:

Die zondag stond ik zenuwachtig te wachten op het station voor iemand die ik niet kende. Het was een vriendin van een vriendin waarmee ik naar Brighton ging. Om vervolgens in Brighton mijn andere au-pair vrienden te ontmoeten die daar de dag ervoor geslapen hadden. Helaas kon ik niet met ze het hele weekend in Brighton zijn omdat ik de dag ervoor moest werken.

Gelukkig was het niet druk op het perron,en herkende ze mij al snel. Ze bleek de nieuwe au-pair te zijn in een gezin waar ik vrienden was met de au-pair voor haar. Het is altijd leuk om verhalen te horen over het gastgezin vanuit een ander standpunt. Aangekomen in Brighton liepen we naar de bushalte waar wij de anderen zouden ontmoeten. Hierna moesten we een uurtje in de bus naar de Seven Sisters klif. We hadden speelkaarten meegenomen en ze leerden mij een Italiaans kaart spelletje. Aangekomen bij de Seven Sisters moesten we door een groot natuurgebied lopen.

Uiteindelijk kwamen we uit bij een helder blauwe zee met een stenen stand en uitzicht op hele mooie hoge witte kliffen. Na een korte lunchpauze op het stenen strand besloten we de uitdaging aan te gaan om op de klif te gaan klimmen.

Eenmaal halverwege was er een mooi stukje voor een mini photoshoot hahaha (:


Toen we boven aankwamen konden we Seven Sisters’ zeven toppen beter zien. (Kan jij ze alle zeven vinden op deze foto?)


Na een korte pauze, waarin we ineens heel veel zin kregen in pizza, liepen we terug naar het informatiehuisje. Na een bezoekje aan het typische toeristenwinkeltje namen we de bus terug naar Brighton waar de bus bij toeval stopte bij de Pizza Hut. Hier moesten we natuurlijk eventjes eten.

Op de terugweg kwamen we er achter dat er geen treinen vanaf Brighton terug naar Redhill gingen. We moesten met een bus naar een station halverwege om vanaf daar met de trein verder naar huis te kunnen gaan. Helaas snapte de buschauffeur niet waar het gaspedaal zat… Hierdoor misten we de trein op 3 minuten na en moesten we 20 minuten op de volgende wachten. Eindelijk thuis aangekomen was het een gezellige drukte in huis. Niet alleen opa, oma, Alex, George, Vicki en Woody waren er, ook de oom, tante en de twee neefjes! (:


De volgende dag was het 9 oktober, dit betekende dat ik precies één jaar in Engeland ben! Toen ik terug kwam rond 6 uur van werk kwamen Woody en George naar de deur rennen. Ik mocht alleen in de woonkamer komen, zeiden ze. Na een tijdje moest ik naar de keuken komen. Ze hadden een slinger van ballonnen opgehangen en aan de lijn hingen ook papieren handen op elke vinger hadden ze een eigenschap van mij geschreven waaraan ze moesten denken bij mij. Vicki had bijvoorbeeld, behulpzaam en George had “Playfull”. Ook hadden ze een van mijn favoriete Englese maaltijden gemaakt, Cottage Pie. We hadden champagne en als toetje had Nana Pam een van haar speciale back Forest gâteau cake gemaakt.

Verder kreeg ik nog cadeautjes, speciale chocola uit Amerika, een kaartje en klei kunstwerkjes van George en Alex, zo super lief! Een hele leuke avond!


Ik kan het alleen niet beseffen dat ik al een jaar in Engeland ben!


Lots of Love,

Evelien

Reacties

Reacties

Marja

Hoi Evelien,
Wow je hebt weer een hoop te vertellen! Leuk allemaal weer!
Groetjes uit Bathmen!xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active