Kerst, Oxford Wicked, Tower of London!

Hoi allemaal,

Wow! Dat is lang geleden, zoals ze in Engeland zouden zeggen: “ I am so sorry! “

Ik zou nu een hele lijst kunnen maken met redenen maar het komt er op neer dat ik geen tijd en motivatie meer had, oeps…

Eens eventjes denken, wat is er allemaal gebeurd de afgelopen maand?

Allereerst ben ik weer naar Oxford geweest met Femke en Judith. Hier hebben we een tour gedaan en super leuke weetjes en extra’s over Oxford gehoord. Zoals:

Jezus Collage, hier mochten we naar binnen!


De deur die Lewis inspiratie gaf voor Narnia

De eetzaal, waar ze zeggen dat die voor Harry Potter gebruikt is....

De beroemde bibliotheek! Foto is genomen vanaf de top van de kerk.

De beroemde brug!

De typische vierkante binnenplaatsen bij de universiteiten.

En nog meer, die foto's zijn te vinden in het album bij het kopje foto's.


Nadat mijn moeder en tante langs waren geweest, was er nog meer kerstdrukte.

Voorstellingen op school, kerst in West Central, een pre-kerstdiner met mijn hostfamile….

Ik vond het pre-kerstdiner met mijn hostfamilie toch wel echt het leukste! Ik werkte eerst overdag en toen ik thuis kwam was Woody al druk bezig in de keuken. Oma Pam, Opa John, Oma Sue en Opa John (ze heten allebei John haha) kwamen en toen gezellig met zijn allen eerst de Christmas crackers geopend en de flauwe moppen aan elkaar voorgelezen. Toen kwam natuurlijk de kalkoen op tafel, met de spruitjes en de aardappels. Oma Pam staat bekend om haar lekkere taarten, ze had dan ook een heerlijke taart gemaakt maar we hadden ook typische Engelse Christmas pudding en Mince pies.

De dag voordat ik weg ging zouden we nog een keer een kerstdiner doen maar dan alleen met de host familie en met cadeautjes.

We hadden gehoopt thuis te zijn want George had zijn kankerreis afgerond. Geen behandelingen meer! Alles zou afgelopen zijn. Alleen nog de neustube eruit en een operatie om de andere slangetjes uit zijn lichaam te verwijderen.

Helaas, George kreeg verhoging, wat betekend dat hij direct naar het ziekenhuis moet. Daar krijgt hij zijn bloed vernieuwd om nieuwe “soldaatjes" in zijn lichaam te krijgen.

Daarom moest het kerstdiner in het ziekenhuis doen. We deden pizza in de oven, pakten alle cadeautjes in en reden naar het ziekenhuis. Daar hadden we een movie night met pizza. Wie had dat gedacht, de Lego Badman the movie is best wel leuk! Hierna pakten we de cadeautjes uit, mijn hoofdcadeau voor de familie was Monopoly de Star Wars editie, wat ze helemaal geweldig vonden (:

Van de Woodalls kreeg ik kaartjes voor Wicked de musical!

Hierna ging ik nog naar de pub met vrienden want het was de laatste keer dat ik Patricia zou zien.

Ze zou na kerst namelijk niet meer terug komen naar Engeland… Patricia is een van mijn vriendinnen van het eerste uur. Onze host kinderen gaan naar dezelfde school en we zagen elkaar dan ook veel. Het doet altijd pijn om afscheid te namen, maar ik heb nu wel een hele goede reden om naar Spanje te gaan (:

De dag erna vloog ik naar Nederland! Het blijft spannend en gek om alleen te vliegen maar het begint wel te wennen. In Nederland heb ik al mijn lieve, leuke vriendinnetjes weer gezien en natuurlijk niet te vergeten mijn familie!

Het was zo fijn om met iedereen bij te praten, het goede is dat het allemaal zo vertrouwd voelde om iedereen weer te zien. Het was alsof niks veranderd was.

Op twee januari vloog ik weer terug en begon het “normale” leven weer. Alex en George in de ochtend, dan naar West Central om te werken, eventjes vrije tijd en dan weer Alex en George. Het begint te wennen maar soms wil je toch wel eventjes wat anders….

Dat anders was eerst zondag, toen kwam Irene, een au-pairvriendinnetje van vorig jaar op bezoek! Het was echt heel leuk om met haar weer eventjes te praten (:

Gisteren was het dan zo ver, de dag van Wicked de musical, mijn kerstcadeautje.

Ik ging er heen met een andere au-pair, maar zij moest werken tot 4 uur. Daarom besloot ik om alvast naar London te gaan om eerst zelf eventjes rond te kijken. Op mijn “bucketlist voor Engeland” had ik staan dat ik nog een keer de London Tower in wilde. Dit is het oude soort van kasteeltje in London en je vind er ook de kroonjuwelen van het koningshuis.

Toen ik binnenkwam begon er bijna direct een tour, deze was gratis dus die liet ik niet aan mij voorbij gaan. De tour werd gegeven door een man in een typische Engelse outfit, de beefman

Hij had een ernstig schots accent maar dat maakte het allemaal nog leuker eigenlijk. Ik kon alles volgen! (:

De tour ging meer over de geschiedenis van de gebouwen en wie er allemaal geleefd hadden. Ook vertelde hij over de onthoofdingen en de mensen die er gevangen hebben gezeten.

Hierna heb ik er zelf nog rond gelopen, door de oude Towers en over de kasteelmuur. Toen ik het oude gebouw in ging kwam ik bij een tentoonstelling van oude harnassen en wapens. In een ander gebouw was een tentoonstelling van alle wilde dieren die in het kasteel gewoond hebben. Ja, er hebben leeuwen, apen, slangen en zelfs een olifant geleefd daar.

Hierna kwam ik in een tentoonstelling van het leger terecht en uiteindelijk bij de kroonjuwelen. Het Britse trots… Het was best wel indrukwekkend om te zien. Al die kronen, serviezen, en staffen die zo veel miljoenen waard zijn. Er was zelfs een zwaard met diamanten ingelegd…

Om ervoor te zorgen dat er geen opstopping zou ontstaan moest je op een lopende band gaan staan die je langs de kronen zou begeleiden. Dit was wel super fancy. Helaas mocht ik er geen foto’s maken :(

Toen in de avond was het tijd voor de show! Wicked, de musical waar je aan denkt als je aan London denkt toch wel… of nou ja, Miserabele is toch nog wel groter denk ik… maar goed.

Het podium was zo mooi, de liedjes waren fantastisch, de dansen over de top en het acteerwerk uitmuntend! Niet te vergeten over de special effecten, rookmachines, een robothoofd, luiken in de vloer en een bewegende brug. Hierna was het rennen voor de een na laatste trein van de dag….

Ooh totaal vergeten om te vertellen, voordat ik naar Nederland kwam heb ik ook nog Jack Whitehall mogen ontmoeten. Voor de mensen die hem niet kennen… Hij is een grote Britse held, hij is komidiant, acteur en presentator.

Hij was toevallig in het ziekenhuis toen wij er ook waren.

Dat was het wel weer eventjes voor vandaag,

Ik ga proberen terug te komen met updates een keer in de twee weken.

Lots of Love,

Evelien

Reacties

Reacties

Marja

Wow Evelien wat heb je toch veel gezien en meegemaakt zeg!,
Groetjes xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active